2714
Sök

Ingen kupé värme e36

172 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Jag har problem med kupévärmen i min e36a. Det kommer kalluft hur man än vrider och vänder. Värt att notera är att när det snöar/ligger snö på backen så flyger det med kalluften in i kupén.
Motortempen är normal och visar ingen tendens till att börja koka.
Ingen jätteexpert på bilar så vore tacksam för tydliga svar så vem som helst förstår. Hört massa tips om att lufta kylsystem och kolla värmeventiler osv. men vad hjälper detta? Är det nödvändigt?
Tack på förhand.

845 Inlägg
22 december 2009
Vattnet kan ha frusit pga för lite glykol.

172 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Ska jag låta bilen stå varmt så att den tinar och sen...?
Får man blanda glykol? Och hur stor procentuell fördelning ska jag använda, 50/50?

tysk.
592 Inlägg
22 december 2009
mwiechert skrev:
Får man blanda glykol? Och hur stor procentuell fördelning ska jag använda, 50/50?

Svar ja, 50/50 smile

1 207 Inlägg
22 december 2009
mwiechert skrev:

Det beror på hur kallt det kan bli där du bor. Det står på flaskan som du köper vad olika blandningar ger för fryspunkt.

172 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
Problemet är till viss del att när man har på det varmaste läget på värmen så kommer det snö från kalluftsintaget.

Så känns fel att det vore något fel på själva systemet, då det faktiskt kommer snö i ansiktet på en.
Det har tidigare fungerat och en viss del värme har kommit, kanske inte så mycket som man kan förvänta sig, men ändå värme. Men nu har det spökat till sig såpass att det kommer kalluft med snö även när du väljer varmaste läget.

Sök