3420
Sök

Delningsfilter ute på vift?

5 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Hejsan!

Nyreggad här och ny ang ljudbygge ect ect.
Kort och gott så köpte jag ett GAS Alpha kit för att piffa upp bilens urdåliga ljudresurser (VW Polo modell äldre).
Satte in midbasarna igår och de funkar fint. Idag när jag skulle sätta in diskanterna så hittade jag inte de gamla delningsfiltrerna till de ordinarie diskanterna. Sitter inget bakom den lilla panelen där diskanterna nu sitter samt inget i dörren. Hittar det helt enkelt inte. Kan det vara så att det inte finns något delningsfilter då det är sämre ljud än en 80-tals walkman och man helt enkelt kört allt i de gamla elementen?

Är som sagt bra grön på detta och om någon vänlig själ kan tänka sig att svara så kan jag börja knipsa wink

Mvh /Rickard

16 197 Inlägg
28 december 2009
du ska köra me de filter du får me GASkiten....

"Testar man inte så får man aldrig veta"

5 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Jag kanske inte var tydlig..

Jag hittar inte det gamla delningsfiltret som jag ska byta ut mot det nya GAS-filtret.
Om jag inte hittar ett, betyder det att det inte finns ett eller att jag helt enkelt inte letat ihärdigt nog?
Ett sätt att utesluta vore om det helt enkelt inte fanns något så därav undrar jag helt enkelt om det
kan vara så att det inte finns något då man eventuellt skippar sådant i budgetbilar med budgetljud?

Mvh /R

Edit: Vore ju dumt att eventuellt ha totalt 4st delningsfilter anslutna wink
Senast redigerat av RickardR (28 december 2009)

1 071 Inlägg
28 december 2009
på polon går högtalar kabeln från sterio ---->till diskanten och därifrån ---->till midbasen

Edit vad är det för årsmodel på bilen
Senast redigerat av partyvan (28 december 2009)

Onödigt inlägg^^

5 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
så med andra ord så finns det inget delningsfilter från början? då är det ju bara till att koppla och se glad ut!

kommer inte ihåg faktiskt, men det är iaf en Polo III..
Senast redigerat av RickardR (29 december 2009)

ljudfantast
1 372 Inlägg
29 december 2009
ja det är bara att se glad ut!

2 665 Inlägg
29 december 2009
Det finns nog inga filter mer än en konding på diskanten. Den är nog ganska liten o svart. cylindrisk form på ca 4x7mm

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
29 december 2009
har jag inte fel för mig följer det med en liten svart låda (typ som en tändsticksask) som är filter i GAS kitten.... evilaudio får gärna rätta mig, han har tafsat på fler såna än mig

Sök