Hej, jag behöver ett nytt batteri till bilen, jag kommer troligen bara ha ett batteri, men kanske att man någon gång kommer uppgradera till fler, men inte än på ett tag.. Just nu har jag ett slutsteg, men kommer behöva ett till till basen. Det jag har nu är ett Gas på 4x100w. Det andra kommer nog vara ett monoblock på ca 500w. Så batteriet ska väl helst orka driva de.. Budget är ganska snäv med.. Hade tänkt lägga runt 1000kr på batteriet. Vet att de kan bli svårt att få tag på ett bra batteri för de pengarna, men mer har jag inte
Eller tycker ni man ska spara nån månad och lägga pengarna på bättre batteri? Själva bilen borde inte dra särskilt mycket ström, då den är gammal, så är inte så mycket el saker i den
Men den kanske drar mycket vid starttillfället.. Jag vet inte
Ska man köpa batteri från biltema? Mekonomen? Eller vad ska man köpa och vart?
Som sagt, helst runt 1000 lappen, mer går ju, men då får de vänta lite, samt att allt annat till bilen får vänta..
Tar även gärna emot tips på slutsteg till min bas, det är en Magnat Xpress 15. 220w RMS, och 450w MAX. Helst inte alltför dyrt där heller
Tacksam för alla tips.
Har inte en aning om vad jag ska ha
Visst det mesta duger väl, med tanke på att jag inte har värstinggrejer, men man vill ju ändå köpa nått rätt bra
//Alex