3544
Sök

Startmotorn klickar bara när man försöker starta bilen.

80 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Hej.

Jag har en volvo 740 som jag åkte runt och lekte med igår någon timme allt gick hur bra som helst.

Sen idag när jag skulle starta bilen fick jag bara ett klickljud ifrån startmotorn alt ett rele som säger ifrån. Startmotorn drog aldrig runt.
Första jag tänke var ett nytt batteri så jag åkte och köpte ett nytt batteri. Men samma sak igen.

Nu undrar jag kan en startmotor frysa? Eller är det startmotorn som är sönder?
Alla svar är varmt välkomma

Tack på förhand.

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
2 januari 2010
Kolen i startmotorn som börjar ta slut. Ta en hammare och banka på startmotorn så hoppar den nog igång.
Sedan är det nog lika bra att du letar efter en ny startmotor eller byter ut kolen i den

Svenska Subaru Imprezaklubben...

31 Inlägg
2 januari 2010
en startmotor kan frysa dessutom kan kablarna ha vibrerat loss om du varit ute och sladdat lite då det skuttar och far en hel del på gatorna kolla så alla kontakter sitter fast och knacka även som ubbe sa startmotorn kan ha hamnat i "fel" läge kolla det så ska du nog få igång bilen mvh J

Stockholm Streetrace Crew - SSC
We Own The Streets!

patrik89
2 januari 2010
Har exakt lika fel på min, den startar ibland och ibland inte. Händer aldrig då den har varit varm tho, och brukar hända när det är svin kallt!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
2 januari 2010
ta en mejsel o kortslut polarna . sen försök start smile

C H E V R O L E T <3

Never drive faster than your angel can fly
338 Inlägg
2 januari 2010
Hade samma fel på min caravelle, men genom å kortsluta polerna så kunde man ganska snabbt se dra uteslutsmetoden att en ny lär inhandlas *suck*

Hellre Nürburgring än vigselring

80 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Tackar hjärtligt för alla svar, ska testa allt detta imorgon sen blir det som ni säger att köpa en ny startmotor var inte så dyr :-)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
2 januari 2010
Man kanske ska förtydliga att "kortsluta polerna" som dom säger är att med en mejsel eller liknande tjuva ström från tjocka pluskabeln vid solenoiden till den lilla som aktiverar solenoiden...

Kortsluta polerna på batteriet rekommenderar jag att låta bli...

Men om starten klickar (så det inte bara är ett relä nånstans) så lär det garanterat inte hjälpa...
Senast redigerat av henke_99 (2 januari 2010)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

80 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Nej nej inte bra att kortsluta polerna med lite otur kan det smälla tongue

Jag ger en update imorgon hur det gick!

80 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Tackar alla för hjälpen, dock löste det sig över natten när bilen fick stå i värme :-)

Men blir väl att köpa en ny startmotor senare.
Tack för alla svar.

832 Inlägg
3 januari 2010
Vanlig fel på 740 är ju dålig jord mellan kaross och motor så händer det igen så kan du ju prova sätta en startkabel mellan motorn och karossen.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Sök