3233
Sök

trim till volvo 940

43 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
#1
har en slö 940 med ca 116 hk e rätt tråkigt.. vill ha i lete mer effekt, var börjar jag o vad ska jag använda??

787 Inlägg
14 september 2006
#2
Köp en 940 turbo smile

43 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
#3
e en helt annan försäkring..

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
14 september 2006
#4
sportluftfilter, annat avgassystem, chippa(gör knappt ingen nytta på en sugis). Ska man trimma så är det turbo som gäller. smile

Allt för den där jävla hatten!

43 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
#5
snackar om 20/30 hk mer

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
14 september 2006
#6
plana toppen, annan kam, gör lite iallafall...

Allt för den där jävla hatten!

43 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
#7
vad för kam ?

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
14 september 2006
#8

Allt för den där jävla hatten!

Calibra Turboo
34 Inlägg
14 september 2006
#9
portning av topp, samt planing av topp, större ventiler, värre eller dubbla ventil fjädrar samt förhöjt varvstopp, chippning el annat sprut med ordentlig mappning, extraktor grenrör och sen 2,5" resten utan katt.

eller så satsar du på en 16v topp + kolvar

Köp en opel bli belåten och låt dom andra se den bakre reggplåten ;)

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
14 september 2006
#10
Alla ni som säger: "ingen mening att trimma en sugis, köp en turbo istället". Har ni någon gång åkt, eller ens sett o hört en riktigt frän sugmotor i verkligheten?!!  Känns inte som det... visst det kanske kostar lite mer flis att trimma en sugmotor, blir ju inte så billiga hästar som i en turbo. Men herrejösses va häftigt det är! så kom inte o säg att det inte är nån mening!!


Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
14 september 2006
#11
turbotompa skrev:
Alla ni som säger: "ingen mening att trimma en sugis, köp en turbo istället". Har ni någon gång åkt, eller ens sett o hört en riktigt frän sugmotor i verkligheten?!!  Känns inte som det... visst det kanske kostar lite mer flis att trimma en sugmotor, blir ju inte så billiga hästar som i en turbo. Men herrejösses va häftigt det är! så kom inte o säg att det inte är nån mening!!

ja jag har åkt en riktigt sugis med ca 300 hk...och ja..den gick ju som bara fan...men de är ju inget jämfört med en överladdad maskin på samma antal HK.....

Allt för den där jävla hatten!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
14 september 2006
#12
THEBADGUY skrev:
turbotompa skrev:
Alla ni som säger: "ingen mening att trimma en sugis, köp en turbo istället". Har ni någon gång åkt, eller ens sett o hört en riktigt frän sugmotor i verkligheten?!!  Känns inte som det... visst det kanske kostar lite mer flis att trimma en sugmotor, blir ju inte så billiga hästar som i en turbo. Men herrejösses va häftigt det är! så kom inte o säg att det inte är nån mening!!

ja jag har åkt en riktigt sugis med ca 300 hk...och ja..den gick ju som bara fan...men de är ju inget jämfört med en överladdad maskin på samma antal HK.....

vänta tills du kört v8/v10 så får du se nått som äter turbo maskiner....
Han fråga efter trimm till sin motor inte få svar som byt bil byt motor och annat skräp
roppin gav ett bra svar kör efter det!
Senast redigerat av MeloveGolf (14 september 2006)


Senator
323 Inlägg
14 september 2006
#13
tror inte det är många här om jag ska va ärlig! men fy helvete vilken sång med webrar.. det slår allt.. äter alla äckliga stressfläktar till frukost!!!!!!!!!!!!!


turbotompa skrev:
Alla ni som säger: "ingen mening att trimma en sugis, köp en turbo istället". Har ni någon gång åkt, eller ens sett o hört en riktigt frän sugmotor i verkligheten?!!  Känns inte som det... visst det kanske kostar lite mer flis att trimma en sugmotor, blir ju inte så billiga hästar som i en turbo. Men herrejösses va häftigt det är! så kom inte o säg att det inte är nån mening!!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

519 Inlägg
15 september 2006
#14
visst är det gött med en sugmotor,men den har inte en suck mot en stressfläkt då man pratar hk och vrid på samma cylindervolym...en sug motor som man ska ta ur effekt brukar man höja varvtalet och vridet ligger långt upp i registret..ta bara min gamla saab har mer  i vrid en bmw m3 ...har mest vrid vid 2500rpm bmw har mest vrid vid 4000rpm ända är det mer i gamla saaben................

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
15 september 2006
#15
om du letar trimm till din kan du också leta efter trimm till 740 för B230F sitter i både 240, 740 och 940...


43 Inlägg
15 september 2006
Trådstartare
#16
inget går upp mot äkta häst krafter riktig styrka inga fuskhästar

43 Inlägg
15 september 2006
Trådstartare
#17
någon sa att man kan ta topp o kam från tidiga 940 upp till -91 års model  även från nåon 740 model med dubla överligande kamar.. var inne o kollade på KG trimm men det e rena grekiskan för mig vad ska man välja vill ju bara få lite bättre respons på gasen, men som alla vet  mer föder mer så var börjar man ?


Sök