tjenaretjenare, är såhär att bilen har nu lagt av efter en tid med ett j*vligt jobbigt problem.
tidigare startade bilen men var nästintill omöjlig att få upp i varv(kall som varm), men när den väl var över 1500-2000 rpm så gick den väl köra iaf men kunde ibland få för sig att dö ändå och då fick man nöta startmotor i typ 10 sek för att den överhuvudtaget skulle tända till, var även tvungen att hålla full gas om detta kan vara till någon hjälp att veta?
har tidigare bytt ut tändstift,tändhattar och brytarspets och fick den då att gå bra igen men nu har den återgått till sitt "tidigare jag" och jävlas igen, vet inte riktigt vad jag ska göra, har övervägt att byta motor till en b230f då jag har en liggande och att det sitter en b21.a i nu..
det jag iaf har försökt göra är att ställa tändningen rätt, minns inte exakt vad den stod på nu men det var iaf högre än vad som rekomenderades i instruktionsboken men kan inte ställa ner tändningen heller eftersom saken(har ingen aning om vad den heter) man skall vrida på, dvs den där saken där brytarspetsen och hela kalaset sitter har låst fast sig totalt, rör sig inte en millimeter även om man knackar på den med hammarn..
någon som vet vad jag ska ta mig till? vore synd att skrota motorn då den bara har gått 18 tusen mil...
försökt förklara så gott jag kan men är de nån funderare så är de ju bara att höra av sig!
tacksam för svar då bilen används dagligen och behövs!
![http://forumbilder.se/thumbs/8f2010120347A7f57.jpg]()
haha "saken" jag pratade om!

PS. glömde säga att jag har även prövat byta tändspolen men de vart ingen skillnad, skulle fungera enligt killen jag fick den av..