3771
Sök

Risker med att lägga underredsbehandling och body i kyla?

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
#1
Hej!

Jag skall göra lite mer arbeten på min bil i vinter, då bland annat lägga en ny underredsbehandling, och även lägga body på reservhjulsbaljor och vissa utsatta ställen. Men då jag inte har någon större lust att stå inne i garaget, dels för röken, lukten och sölet tänkte jag att det är ju självklart bättre att stå utomhus.

Men hur fungerar det att lägga dessa behandlingar nu när det är kallt, är det någon fara eller går det bra bara man kör in bilen i garaget för att torka? Gör det ju självklart inte någon fuktig dag, och minsta temperaturen lär bli allra minst +5 grader. Behandlingarna lägger jag med tryckluftsdriven spruta, ingen sprayburk.

Har någon erfarenhet av detta, eller vet om det finns risker/nackdelar med detta?

Tacksam för svar! smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
27 november 2009
#2
Torkar nog när det är varmt. jag skulle köra på. torka av allt med något rengörings medel först bara. och slipa om man är seriöst

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

59 Inlägg
5 januari 2010
#3
Är inte säker men jag skulle kunna tänka mig att fukt kan lägga sig och få det att lossna. Men det är bara en teori. Nån får gärna rätta mig.

En man med hjärna kör bil med stjärna.
[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
6 januari 2010
#4
Är det några minus grader så är ju luften mindre fuktig utomhus. Och jag antar att han har bilen i garaget normalt då han mekar där om jag fattade rätt. Så då borde den vara torr och fin

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
#5
ToTTeN skrev:
Är det några minus grader så är ju luften mindre fuktig utomhus. Och jag antar att han har bilen i garaget normalt då han mekar där om jag fattade rätt. Så då borde den vara torr och fin

ajjemen, stått inne i värmegarage de senaste månaderna nu så det lär kannast vara så fuktigt under smile
Tackar för tipset om minusgrader, det kan stämma! smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...


Sök