Hej fick en parkerings bot igår. Man får stå på parkeringen 3 timmar med p-skiva, kom till platsen 16:30 och ställde skivan på det. när jag kom ut för att flytta bilen 19:25 så hade jag fått en p-bot.
p-boten var utskriven 19:10 och det stod på den att p-skivan var inställd på 16:00.
Men det var tydligt att den var på 16:30 när jag kollade den.
Det står att dom har tagit foton, då lär dom ha tagit foton på p-skivan va?
det är väl klart du ska överklaga men har för mig att du måste betala boten för att sedan få tillbaka pengarna
Nej, man måste inte betala boten innan man kan överklaga. Jag fick böter för att jag stod på skolans parkering vid mig, kl 23.00 på kvällen. Ringde upp P-bolaget som sa att dom fått instruktioner att kolla parkeringen särskilt på kvällarna och om jag skulle få den avskriven var rektorn tvungen att säga det till dom. Lät som att de trodde jag inte skulle göra det.
Slängde iväg världens mail till rektorn, vart uppringd av honom dagen efter. På måndagen efter helgen sen ringde P-bolaget och sa att min bot var makulerad då rektorn ringt upp dom. Han sa även till mig att det absolut inte gjorde något om man stod där på kvällen så länge det inte var under skoltid. Så P-bolaget ljög lite för mig där med.
Lider med dig. Men av erfarenhet hjälper det sällan av överklaga eller ens slösa energi på dom.
Men när du betalar in boten, gör som en polares farsa gjorde. Han betalade in 10 öre ena dagen, 50 öre andra dagen, 10 öre tredje dagen och så vidare. Massa administrativt arbete för dom med andra ord. Dom ringde och bad "snälla kan du inte sluta med det här". I helvete heller sa han och slängde på luren
Nog fungerar det bra att överklaga. Har en kärring i grannskapet som parkerar sin bil i en t-korsning och hon lyckas då alltid att få sina böter makulerade.