Jag var nog inne på liknande bilar innan filmerna kom. Säkerligen rätt bra inspirerad av vännerna Lukas Kooz och Skyrex så letade man något japanskt efter att jag sålt B7:an första gången. Spanade runt efter vad som fanns och snöade in totalt på Mazda FD3S RX-7. När jag letade bodykits från VeilSide i USA till den framtida bilen fick jag även upp ögonen för Nissan Skyline R33 GTR (Veilside har ett breddningskit man på den tiden tyckte var sjukt snyggt). R34 GTR såg man väl också, men ironiskt nog gillade jag inte den alls från början.
Skylines upptäckte jag cirka två veckor innan Kooz skickade mig en länk med trailern på den första F&F-filmen (cirkus ett halvår innan filmen hade premiär på bio), men på den tiden kunde man ju bara drömma om att ha råd med en, och desto mindre visste man om möjligheterna att importera och registrera en och därför suktade man vidare efter en FD3S.
Saken blev ju inte sämre av att Vin Diesel i TFATF körde just en FD3S med precis det Veilside-kit jag hade tänkt mig till min framtida bil. Däremot blev man lite tveksam till projektet då man misstänkte att alla skulle tro att jag bara kopierat konceptet från filmen.
Kort därefter hade jag väl "vant mig" vid R34 GTR:s utseende och sedan dess var det den ultimata drömbilen, vilket det fortfarande på sätt och vis är.
Som direkt svar på TS' fråga så får jag väl ändå säga nej; jag körde inte en sån bil vid den tiden. Dock hade jag långt gångna planer på det, vid tillfället i fråga väntade jag på besked om fast anställning för att kunna finansiera själva bilköpet. Däremot var jag i allra högsta grad insnöad just på japanska sportbilar med hög potential vad avser trimning och styling.
Nu är man dock tillbaka i tyskträsket igen.