3389
Sök

Hur många körde F&F bilar innan filmerna kom????

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
#21

de va ju en bil ja bara sett i brukis-utförande innan filmerna så de stuket du hade på den på bilderna visste ja inte att man gjorde.

hade ju bara hört om costumbyggen på amerikanare å rally stuk på volvo.

de ända ja visste om japanare va kriget mellan evo å impreza då ja följde wrc då.
å att de fanns några bakhjulsdrivna bilar men de va ju i icke trimmat utförande.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

STREETRACER
892 Inlägg
14 januari 2010
#22
som några andra har skrivit så visste jag vad supra o skyline alla de där va genom GT på PS1 =P

dock fick jag upp ögonen irl för supra när "supramannen" kom till EDPS i emmaboda o slaktade allt motstånd som fanns typ...
sen va det nån som hade nån 200sx oxå osv här i staun...

men efter filmerna började sjukt många handla japanbilar iaf..

Bmc Crew

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
14 januari 2010
#23
Children-Of-Bodom skrev:
Kanske för japs inte intresserar mig tro ? hmm   tongue

+1 Gillar inte alla japs, bara nån enstaka...

Visste väl lite vad en del av Skyline hade för egenskaper och potential innan filmerna, för man har väl gillat just dom sen R32'an kom. Supran har jag däremot aldrig gillat. Sen vad gäller filmerna... Urrk. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

<3 Japs
680 Inlägg
14 januari 2010
#24
Opelmadness skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Kanske för japs inte intresserar mig tro ? hmm   tongue

+1 Gillar inte alla japs, bara nån enstaka...

Visste väl lite vad en del av Skyline hade för egenskaper och potential innan filmerna, för man har väl gillat just dom sen R32'an kom. Supran har jag däremot aldrig gillat. Sen vad gäller filmerna... Urrk. hmm

Don´t be hatin´! cool

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

Bonntrimmare
620 Inlägg
14 januari 2010
#25
jo trim potentialen tog verlkligen priset i dom filmerna bilar med 8 växlar osv är ju fortfarande inte vanligt tongue och att senen när dom kör 402m i början det tar typ 1 min att komma upp i 200km/h big_smilebig_smile
och supra visste man ju om sen innan MK3 var ju ingen direkt ovanlig bil på den tiden så att mk4 skulle vara värre var ju ingen gissning wink

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

502 Inlägg
14 januari 2010
#26
Förstår att filmerna fick väldigt många intresserade, men tyvärr blir de ju bara sämre ju mer bilintresserad man är då man ser hur overkligt allting är.
Fast det va ju lite coola bilar iaf..
Lite kul att "9-sekunders" supran bara knappt klår en ferrari 355 och att allting blir suddigt när de trycker på NOS knapparna (:
Men det är ju sånt som säljer, samma sak med nfs spelen, det ska vara häftigt, inte verkligt tongue

Meister
6 763 Inlägg
14 januari 2010
#27
JoeyJ skrev:
Förstår att filmerna fick väldigt många intresserade, men tyvärr blir de ju bara sämre ju mer bilintresserad man är då man ser hur overkligt allting är.
Fast det va ju lite coola bilar iaf..
Lite kul att "9-sekunders" supran bara knappt klår en ferrari 355 och att allting blir suddigt när de trycker på NOS knapparna (:
Men det är ju sånt som säljer, samma sak med nfs spelen, det ska vara häftigt, inte verkligt tongue

Hehe precis. Mån kan inte vara för insatt i bilar när man kollar på de där filmerna. Åka nitro-maskin på gatan, plocka bort vattenpumpen på en Chevelle underifrån och hoppa 30meter långt och 15meter långt(även om supran inte pallade de). Det är sånna saker som jag kommer på direkt som drar ner betyget för filmerna


-utan 940
1 728 Inlägg
14 januari 2010
#28
weian skrev:
Andreas 940 skrev:
weian skrev:
men hur många visste om bilarnas potential?

Jag fick upp Supran i Gran Turismo 3 i 430Km/t så jag visste om det iaf. smile

de va ju de! ett spel. men hur många visste att bilen säkerligen e kababel till att vekligen göra de.

på spel kunde man ju få vilken skithög som helst att gå snabbare än ferrari å lambo å alla dom.

Jao, men jag hade även läst Bilsport ett tag innan första filmen och det lär ha varit med några trimmade japs redan då. Jag hade även sett en massa filmklipp på diverse streetracingsidor så trimmade japanare var inget nytt för mig när jag såg the plast and the furious på bio.

Professionell amatör
451 Inlägg
14 januari 2010
#29
Kör ju helst tyskt, men ska de va japs så ska de fanimej va nissan ! Toyota är nog det sista märket jag skulle köpa, vet inte varför men jag hatar dem, kan bero lite på deras störande reklamer "i huvet på toyota nr #"

AUDI - Four rings to rule them all

820 Inlägg
14 januari 2010
#30
Har inte sett en enda av dem filmerna, totalt ointresserad av såna filmer då det bara är massa jävla fantasitramsbilar.. Japs har aldrig direkt intresserat mig, dock så har och kommer KingCab alltid vara en favorit big_smile Pga att farsan hade en sån som firmabil när jag liten, när vi åkte och bada med familjen och det inte fanns parkering så drog han rätt upp i skogen och parkera big_smile

Om man säger

16 197 Inlägg
14 januari 2010
#31
Panzar_Audi skrev:
Har inte sett en enda av dem filmerna, totalt ointresserad av såna filmer då det bara är massa jävla fantasitramsbilar.. Japs har aldrig direkt intresserat mig, dock så har och kommer KingCab alltid vara en favorit big_smile Pga att farsan hade en sån som firmabil när jag liten, när vi åkte och bada med familjen och det inte fanns parkering så drog han rätt upp i skogen och parkera big_smile

har nog aldrig kört en tröttare bil än nissan kingcab...haha.   kunde fan springa ifrån den.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

820 Inlägg
14 januari 2010
#32
evilaudio skrev:
Panzar_Audi skrev:
Har inte sett en enda av dem filmerna, totalt ointresserad av såna filmer då det bara är massa jävla fantasitramsbilar.. Japs har aldrig direkt intresserat mig, dock så har och kommer KingCab alltid vara en favorit big_smile Pga att farsan hade en sån som firmabil när jag liten, när vi åkte och bada med familjen och det inte fanns parkering så drog han rätt upp i skogen och parkera big_smile

har nog aldrig kört en tröttare bil än nissan kingcab...haha.   kunde fan springa ifrån den.

Förmodligen sant haha! Men ändå, minnet sitter kvar sen man var "liten" haha big_smile

Om man säger

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 januari 2010
#33
Arcangelus skrev:
Opelmadness skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Kanske för japs inte intresserar mig tro ? hmm   tongue

+1 Gillar inte alla japs, bara nån enstaka...

Visste väl lite vad en del av Skyline hade för egenskaper och potential innan filmerna, för man har väl gillat just dom sen R32'an kom. Supran har jag däremot aldrig gillat. Sen vad gäller filmerna... Urrk. hmm

Don´t be hatin´! cool

Inte hata, men ogilla. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

2 014 Inlägg
15 januari 2010
#34
Jag var nog inne på liknande bilar innan filmerna kom. Säkerligen rätt bra inspirerad av vännerna Lukas Kooz och Skyrex så letade man något japanskt efter att jag sålt B7:an första gången. Spanade runt efter vad som fanns och snöade in totalt på Mazda FD3S RX-7. När jag letade bodykits från VeilSide i USA till den framtida bilen fick jag även upp ögonen för Nissan Skyline R33 GTR (Veilside har ett breddningskit man på den tiden tyckte var sjukt snyggt). R34 GTR såg man väl också, men ironiskt nog gillade jag inte den alls från början.

Skylines upptäckte jag cirka två veckor innan Kooz skickade mig en länk med trailern på den första F&F-filmen (cirkus ett halvår innan filmen hade premiär på bio), men på den tiden kunde man ju bara drömma om att ha råd med en, och desto mindre visste man om möjligheterna att importera och registrera en och därför suktade man vidare efter en FD3S.

Saken blev ju inte sämre av att Vin Diesel i TFATF körde just en FD3S med precis det Veilside-kit jag hade tänkt mig till min framtida bil. Däremot blev man lite tveksam till projektet då man misstänkte att alla skulle tro att jag bara kopierat konceptet från filmen.

Kort därefter hade jag väl "vant mig" vid R34 GTR:s utseende och sedan dess var det den ultimata drömbilen, vilket det fortfarande på sätt och vis är.

Som direkt svar på TS' fråga så får jag väl ändå säga nej; jag körde inte en sån bil vid den tiden. Dock hade jag långt gångna planer på det, vid tillfället i fråga väntade jag på besked om fast anställning för att kunna finansiera själva bilköpet. Däremot var jag i allra högsta grad insnöad just på japanska sportbilar med hög potential vad avser trimning och styling.

Nu är man dock tillbaka i tyskträsket igen. tongue

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

177 Inlägg
15 januari 2010
#35
Gran Turismo va först att lära mig om dessa bilmodeller.

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5


Sök