3309
Sök

3sits fram 745 går bygga och regga ?

778 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
3sits fram 745 går bygga och regga ?

hej jag undrar om man kan ha hel soffa fram i en 745 så man kan sita 3st fram och sen har man inga stolar bak går det registrera om bilen så ?

123 Inlägg
15 januari 2010
det blir väl lite krux med handbromsen hmm

16 197 Inlägg
15 januari 2010
tveksamt.. de stora problemet e nog säkerthestbälterna.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 005 Inlägg
16 januari 2010
Munkis skrev:
Hur löser du det med handbroms samt växelspak? smile

Går ju att bygga om handbroms till en hydralisk som aktiveras med en elknapp?

Växelspak blir lite lurigare men det går ju också, lättare om man kör automat.

Blir intressant på regbesiktningen.

778 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
är det bara dom 3 sakerna jag ska göra ? för hanbromsen flyttar jag "bara" till vänster sida om dören och jag ska ha automat  så det blir någon ratt växel funktion och bälterna går väl ta fästen från balken? det blir ett miten bälte..
Senast redigerat av Sluskk (16 januari 2010)

4 005 Inlägg
16 januari 2010
"bara" smile

Du får nog ringa SFRO +bilprovningen och höra med dem vad du behöver göra exakt

16 197 Inlägg
16 januari 2010
ett bälte är ingen man "bara" kastar in..   va ja vet så är det inte tillåtet att tex flytta på en bältesinfärstning.  å att då sätta dit ett helt nytt bälte e nog lika kört de.

4 005 Inlägg
16 januari 2010
evilaudio skrev:
ett bälte är ingen man "bara" kastar in..   va ja vet så är det inte tillåtet att tex flytta på en bältesinfärstning.  å att då sätta dit ett helt nytt bälte e nog lika kört de.

Jag tror också att det är stenkört att få bilen reggad för tre passagerare fram.

Att däremot få den inreggad med soffa är ju en annan sak.

16 197 Inlägg
16 januari 2010
linuslinje skrev:
evilaudio skrev:

Jag tror också att det är stenkört att få bilen reggad för tre passagerare fram.

Att däremot få den inreggad med soffa är ju en annan sak.

fast ska man va riktigt noga så tror ja inte heller att de går eftersom bilen inte är krocktestad me soffa.

1 265 Inlägg
16 januari 2010
vill man ha soffa så löser man de enklast genom att kapa bort allt som baksätet sitter fast i från en 744 sen svetsa fast de där fram. så görs de oftast på epor.

16 197 Inlägg
16 januari 2010
joakim89 skrev:
vill man ha soffa så löser man de enklast genom att kapa bort allt som baksätet sitter fast i från en 744 sen svetsa fast de där fram. så görs de oftast på epor.

skillanden e ju att en epa får inte köra fortare än typ 30..

1 265 Inlägg
16 januari 2010
evilaudio skrev:
joakim89 skrev:

jo men är de ordentligt fastsvetsat så ska de gå att reggbesikta. däremot vet jag inte om man kan få sitta 3 där lagligt

16 197 Inlägg
16 januari 2010
joakim89 skrev:
evilaudio skrev:
joakim89 skrev:

jo men är de ordentligt fastsvetsat så ska de gå att reggbesikta. däremot vet jag inte om man kan få sitta 3 där lagligt

EH??  om man nu får den reggad me 3 bälten fram så e de ju självklart att de är lagligt.. tror dock inte att de går..

man får in flytta på bältesfästen så mycke vet ja iaf.

Sök