3734
Sök

Renovera polerad fälg

biatch
58 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
funderar över en fälg som är kantstött på ett ställe. har hela tiden planera att köpa en ny fälg och byta ut bara den stötta. men fick nu höra att de går att renovera dem. men alla trådar som jag sett där de polerat kantstötningar så lackerar de fälgarna sen. och jag vill inte lackera då dessa är polerade på ytan och sedan svartlackadde 'inuti' och vill ha dem så.

http://www.h2mracing.se/webbutik/images/GG%20Angus.jpg

tror ni de går att göra det snyggt? är inte så mycket stött. de jag tänker är mest om det går att få den slipade ytan att bli snygg som den polerade?
Senast redigerat av lucille (16 januari 2010)

Saab 9-5 AERO kombi

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
16 januari 2010
Man kan reparera fälgen och för att få en yta som är lika den polerade kan du montera folie som är mkt svår att skilja från originalets polerade yta. Har själv gjort det och det var enkelt och blev grymt bra.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

832 Inlägg
16 januari 2010
Annars är det väll bara att få den svetsad där det behövs och sen slipa, polera och på med klarlack.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

biatch
58 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
jaha se där ja! hur gick du till väga? och var kan man hitta den där folien?? smile

Saab 9-5 AERO kombi

biatch
58 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
lurken: hmm de kanske också är en idé.. ska tänka på den smile

Saab 9-5 AERO kombi

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
16 januari 2010
Folien finns på de flesta reklambyråre ex. AMEUS , Grizzly . Det som var bra med den var att jag "bara" lagade iskrapet med lite spackel och slipade det sen moterade folien som var mycket lik den högglanspolerade ytan.

biatch
58 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
coolt!!! hur fästen man folien och hur bra sitter den? hur pass bra står den emot väta och tex stenskott? känns som det vore skört.

vad använde du för spackel?

Saab 9-5 AERO kombi

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
17 januari 2010
Folien är ju av plast , samma typ som den folie man skär ut reklam till firmabilar etc , den sitter mkt bra och är därmed också motståndskraftig mot både väta och stenskott. Åk iväg och be att få en "spillbit" och testa.

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
17 januari 2010
PS Du använder vanligt PP spackel eller motsvarande av annat märke

biatch
58 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
ska åka dit å se vad man kan göra!! hoppas de funkar bara. men hur har du gjort med skarvar?? det är ju bara typ 5 cm långt och kanske 1 cm brett de jag ska slipa. spacklar man sen så det blir samma vinklar som resten av fälgen och sen lägger plastfolien kant i kant med den oslipade ytan??

Saab 9-5 AERO kombi

Sök