3360
Sök

s13 diffad eller ej?

191 Inlägg
20 september 2006
Trådstartare
undrar om en orginal bakaxel på en nissan 200sx s13  89a är diffad eller inte? har för mig att dom är det men kanske har fel? mina polare tror inte de för om man hissar upp bilen å snurrar ena bakhjulet så går hjulen åt olika håll

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

191 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
ligger den i fel tråd eller är de bara ingen som orkar svara?? har en till fråga angående diffklumpen.. sitter ju två sladdar in i nå typ givare eller va de är.. va är de för nåt?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

Gorgilus addictus
4 761 Inlägg
21 september 2006
Jag TROR att dom inte är diffade....

Allt för den där jävla hatten!

96 Inlägg
21 september 2006
sladdarna som går inn skulle jag tro är hastighetsmätaren, och om du ska kolla om den är diffad så tar du bort bromsen på ena sidan. du tar typ en svetsång på bromsslangen sen hissar du upp bilen o startar lägger i växel å sen bromsar du och kollar om du får motorstopp isåfall är det diffat.

17 Inlägg
21 september 2006
den är inte diffad org vad jag har hört

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
21 september 2006
Diff sitter det på alla 200sx oavsett modell, dock är s13 med ca18det inte utrustad med diffbroms eller diffspärr.

Sök