volvocrille skrev:
Kör ett Dls A6 i 2 ohm, vilket innebär att de ligger på 1800w i 2ohm.
driver 2 st DD1510 i en portad låda, med en # RMS: 450 och # Peak: 1800 vardera.
stereo: HILLMAN HDC-1640
Kör med dubbla 62Ah biltema batterier. 50mm2 kabel draget från främre batteriet till det bakre. sen till steget från det. generatorn är en vanlig 65amperes.
(batterierna var nyligen underhålls laddade)
jag har bilen avsänd ligger spänningen på ca 13v (mätt på det bakre batteriets poler)
när bilen är på ca 14,04v
när jag vrider på fullt ös på stereon sjunker det ner till 13v inte lägre när bilen är på.
har dock efter långa kvällars musik spelande "märkt" att basen låter mer okontrollerad och mullrig. Och har tappat den lilla "snärt" den har. Misstänker att jag "sakta" drar ur batterierna trots att bilen är på.
funderar på hur svårt är det att få dit en till generator på 740 (b230f) (utan Ac) finns ju ett fäste under ORG. generator. Har nämligen en 80amperes liggande. och misstänker att den skulle hjälpa mig få bort mycket av spänningsfallet ? någon som har någon erfarenhet av att installera dubbla generatorer ?
och om jag ska skaffa mer batterin ska jag köra samma märke och ampere ? eller kan man blanda utan att dom "motarbetar" veranda ?