3174
Sök

Laddtryck volvo 855 t5r -95

28 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
#1
höll på med 850in och hittade en lös slang till laddtrycksmätaren (tror jag) och satte ihop den med en anna slang som satt på t-korset till dumpventilen. man såg att dom sutit ihop förut. mitt laddtryck som varit på 0 bar på tomgång och lite över ett bar med gas pådrag har nu gått till -0.75 bar till 0 bar när man gasar på tomgång. har inte kört på väg och gasat upp den för att jag har sommar däck på. men hörde att det skulle vara så för att turbon belastas inte på tomgång och att det förmodligen skulle ändras när jag kör på asfalt igen.. någon som vet om det stämmer? för tycker att det var ganska konstigt för "orginal" mätaren som sitter i vanliga instrument panelen har också sänkt sig...hmm

28 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
#2
vill tillägga att jag aldrig sett mätaren gå under 0 bar förut..

360 Inlägg
27 januari 2010
#3
gustav3ngstrom skrev:
höll på med 850in och hittade en lös slang till laddtrycksmätaren (tror jag) och satte ihop den med en anna slang som satt på t-korset till dumpventilen. man såg att dom sutit ihop förut. mitt laddtryck som varit på 0 bar på tomgång och lite över ett bar med gas pådrag har nu gått till -0.75 bar till 0 bar när man gasar på tomgång. har inte kört på väg och gasat upp den för att jag har sommar däck på. men hörde att det skulle vara så för att turbon belastas inte på tomgång och att det förmodligen skulle ändras när jag kör på asfalt igen.. någon som vet om det stämmer? för tycker att det var ganska konstigt för "orginal" mätaren som sitter i vanliga instrument panelen har också sänkt sig...hmm

Det stämmer att man inte bygger upp något turboladd stillaståendes, såvidare man inte har en launch control smile

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

28 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
#4
jojo men det visste jag;) men skall det värkligen vara på minus 0.75 bar ?tongue

285 Inlägg
28 januari 2010
#5
när den står på tomgång så blir de ju vacuum om de är de du menar?då visar han ju under 0 på laddtrycksmätarn och visar vacuumet istället.


4 822 Inlägg
28 januari 2010
#6
det låter inte hellt otroligt att den kan ligga på det på tomgång, min V70 gick nästan ner till -1,0 när man motorbromsade.

är det du som har monterat laddtrycksmätaren? varför sätter man ett T-kort på slangen till dumpen när det finns flera uttag lediga på "granen" som sitter under plastkåpan över gasrullen.
förstår heller inte varför man bemödar sig med att dra in en ny slang till mätaren när det är mycket enklare att sätta ett T-kors på slangen under ratten som går till orginalmätaren.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

28 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
#7
okej, nej men det var inte jag som gjorde det den satt i när jag köpte den.. men förstår hur du menar;)

BMW följer inte tekniken, de leder den
24 Inlägg
28 januari 2010
#8
När du står på tomgång skall de vara undertryck i systemet, på min t5 har ja uppskattningsvis -0.8bar


Go Fast or Go Home

Go Fast or Go Home

28 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
#9
okej sweet men då vet jag att det inte är ngt fel iaf. tack så mkt:)


Sök