3464
Sök

R-fälgar (pegasus-modellen alltså)

dragkruka
275 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
jag har funderingar på 18 eller 19" räfälgar men hur vet man på sidor man kan köpa om de är fake eller inte? och hur mycket skiljer det på att köpa fälgar med däck som är fake emot äkta??

skulle ja kunna köra 19"are på min tror ni?
Senast redigerat av NOL (28 april 2008)

Besserwisser
263 Inlägg
29 april 2008
* Orginal finns ej i 19".
* Du vet om det är fake om det INTE är Volvo du handlar dom på.
* Du vet om det är fake om de INTE är svindyra.
* Det som skiljer är främskt lackkvaliteten. Så var det iaf på mina. Orginal är bättre.
* Jag tycker att "faken" är snyggare än orginal.
* Jag vet inte om du kan ha 19". Om det är på din 850 så går det bra, dock med smala däck (215/35).

Trucker
61 Inlägg
29 april 2008
De är som siqqe skrev,de enda ja vill lägga till är att man ser stor skillnad på själva R et. fake fälgens R är större o inte så snyggt gjort som på dom äkta. Själva R et har ju en speciell form på R bilarna,kolla på ett emblem på en R,samma form ska R et va på fälgen annars=fake.

1 050 Inlägg
29 april 2008
Hörde även om någon här på forumet som skaffat nya R-fälgar (China kopior) Färgen lossade vid vanlig tvätt? Det fanns ingen grundfärg under lacken. lolbig_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

dragkruka
275 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
hmm vet inte om de är 215 på dem 19" ja hittat till försäljining men hittade däremot ett par 18" R-fälgar med näst intill nya däck och inga skador på dem står de. Han begär 8500 och de är 225-40-18 på dem.
Skulle de funka?

151 Inlägg
29 april 2008
Du ser på fasningen på fälgen också, inte samma vinkel som orginal,R:et är inte av samma typsnitt, lacken är rena rama skämtet. Kopiorna är inte i närheten lika snygga som orginalen (har kopiorna på min 855-R och orginalen på min V50) Vet att min servicetekniker körde med 225/40 (35?)-19 på en sänkt T-gul utan att ta i, men har ej sett det själv.

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...

dragkruka
275 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
raliman08 skrev:
Du ser på fasningen på fälgen också, inte samma vinkel som orginal,R:et är inte av samma typsnitt, lacken är rena rama skämtet. Kopiorna är inte i närheten lika snygga som orginalen (har kopiorna på min 855-R och orginalen på min V50) Vet att min servicetekniker körde med 225/40 (35?)-19 på en sänkt T-gul utan att ta i, men har ej sett det själv.

hmm så lacken är alltså dålig på fake-fälgar som kostar skitmycket nya??

Bilplåtslagare
324 Inlägg
29 april 2008
Jag har såna på min Mondeo:D Det går bra, även om originallacken är ganska kass. Små stenskott syns skittydligt. Så ja, lacken original är ganska kass, även om de kostar typ 15000:- med däck.

Avstängd
99 Inlägg
29 april 2008
FordEsci skrev:
Jag har såna på min Mondeo:D Det går bra, även om originallacken är ganska kass. Små stenskott syns skittydligt. Så ja, lacken original är ganska kass, även om de kostar typ 15000:- med däck.

Jag valde de billigare däcken, betalade 11.200kr för 19".
Sedan så gäller garantin, han som lacken lossnade på kontaktade ju företaget som ersatte honom om jag inte minns fel.

Iaf har jag kört högtryck på mina kopior och hände inte ett skit, var ju tvungen att testa ifall man ska ändå ska lackera dem big_smile.

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
29 april 2008
Jag röstar för original! Skiljer mycket mellan äkta och replica: Färgnyansen, R:et (större och inte alls så snyggt på replicorna), dessutom skiljer det i designen vid navet. Nej, köp äkta vara - det är det enda som suger för mig iaf. Dessutom känns det finfint att åka med riktiga grejer när man vet att 96% kör relica. Sen att de kostar 5499kr/st utan däck är ju en sak, men den äkta känslan gör att det är värt pengarna. smile

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

dragkruka
275 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
Dave_C70 skrev:
Jag röstar för original! Skiljer mycket mellan äkta och replica: Färgnyansen, R:et (större och inte alls så snyggt på replicorna), dessutom skiljer det i designen vid navet. Nej, köp äkta vara - det är det enda som suger för mig iaf. Dessutom känns det finfint att åka med riktiga grejer när man vet att 96% kör relica. Sen att de kostar 5499kr/st utan däck är ju en sak, men den äkta känslan gör att det är värt pengarna. smile

MVH

helvete va dyra:P haha fifan då går de ju på över 30 000kr för fyra däck o fälgar:S

dragkruka
275 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
fälgarna i fråga är i dessa mått: 235/35 19". Just nu ha jag 215 xx 17"

skulle de bli problem o få på dessa direkt?

Bilplåtslagare
324 Inlägg
29 april 2008
AndersWestlund skrev:
FordEsci skrev:

Sedan så gäller garantin, han som lacken lossnade på kontaktade ju företaget som ersatte honom om jag inte minns fel.

Iaf har jag kört högtryck på mina kopior och hände inte ett skit, var ju tvungen att testa ifall man ska ändå ska lackera dem big_smile.

Tror du man kan komma ett år efter man köpte dom å begära ersättning?

1 050 Inlägg
30 april 2008
FordEsci skrev:
AndersWestlund skrev:
FordEsci skrev:

Enl konsumentköplagen har man minst 2 år på sig att reklamera en vara som är inköpt i butik. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
30 april 2008
Lånar tråden lite.

Undrar om det går att skaffa sig en äkta uppsättning R-fälgar, och få dom i större tum än de 18 som är max.
Kan man lämna in fälgar och få dom större tillbaka med andra ord?
Vart lite nyfiken, så tacksam för svar.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

946 Inlägg
30 april 2008
NOL skrev:
Dave_C70 skrev:

MVH

helvete va dyra:P haha fifan då går de ju på över 30 000kr för fyra däck o fälgar:S

Japp, men smakar det så kostar det. tongue

946 Inlägg
30 april 2008
E-30 skrev:
FordEsci skrev:
AndersWestlund skrev:

Enl konsumentköplagen har man minst 2 år på sig att reklamera en vara som är inköpt i butik. big_smile

Snart är det slut med Volvo-replicor. Liksom BMW redan har gjort, kommer Volvo att göra en stor ride bland alla försäljningsställen. BMW har redan gjort det och krävt skadestånd av alla de som säljer/sålde replica-fälgar. Eftersom det är ett tyskt företag gällde således inte svenska rättsprocessregler, med många försäljningsställen kom BMW överens om förlikningar. Därför som många inte säljer BMW-replicor längre. Samma sak kommer Volvo snart att göra, man kommer att gå ut stenhårt.
Senast redigerat av Dave_C70 (30 april 2008)

Vägis arbetis I Göteborg
30 Inlägg
29 januari 2010
Jag personligen är fruktans värd trött på dessa R-fälgar..ALLA skall ha dem o ALLA som inte har Äkta r-bilar skall inte ha R-fälgar.... Alla som har R-bilar plockar av dem för de är ju mer vanliga än orginal fälgar te volvo.....

Smaken e ju som baken men själv som äger e 850R skulle aldrig i mittt liv sätta på sånna för det finns mycket finare fälgar än dem....

Sök