Nu har jag läst runt i några dagar på garaget och försökt få uppfattning om vad man ska sätta in för ljud i bilen. Vad jag har förstått det sitter det 5.25" i framdörrarna och 3,5" i panelen.
Jag tänkte införskaffa mig ett par nya 5.25", 3,5", stereo som stödjer MP3 och en baslåda med slutsteg. Budgeten ligger på max 7000 :-. Så det är ju inte värstingsystemet vi talar om. Känns som om en 10" eller 12" bas skulle passa bra i skuffen. Tänkte placera basen mot baksätena, och utblåset mot mitten, vid armstödet, så man kan få in basen i coupén. Eftersom den öppningen kanske inte är ultimat eller speciellt stor så är ju bara en för stor bas överflödig.
Nu till hjälpen, skulle vilja att någon plockade ihop ett system med informationen jag har skrivit tidigare.
Juste, 7000 då borde kablarna helst räknas med.
Det jag vill ha ut ur ljudet är ett ljud som spelar bra(flummigt uttryck). Det ska vara behagligt att lyssna på det, man ska inte tröttna efter en halvtimme. Men samtidigt vill jag ha bra tryck i grejerna, man ska kunna spela på högt med bra tryck.
Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig