4353
Sök

Val av ny Bilstereo...

121 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Har funderingar på att byta bilstereon min. Kravet jag har är att den skall ha SD kort läsare
och dubbla lågnivå utgångar så jag kan driva två slutsteg. Har kollat lite på dessa:
http://www.blekingebilradio.se/?categor … _id=pi0164  &
http://www.blekingebilradio.se/?categor … _id=hi0104

Vilken tror ni på? Eller någon som har något annat tips???

hmm

Gatebil Mantrop 2007

stRaend
30 januari 2010
jag hade nog kört på pioneer. känns som bättre kvalité faktiskt. känns som ju fler funktioner någonting har desto mer fel kan det bli på den. Bättre med lite saker av bra kvalité än massa av sämre anser jag smile

3 187 Inlägg
30 januari 2010
stRaend skrev:
jag hade nog kört på pioneer. känns som bättre kvalité faktiskt. känns som ju fler funktioner någonting har desto mer fel kan det bli på den. Bättre med lite saker av bra kvalité än massa av sämre anser jag smile

du måste inte ha 2 lågnivå utgångar på stereon för att kunna ha 2 slutsteg? det räcker med en;)
men skulle jag välja någon av dessa så blir pioneer stereon:)
Senast redigerat av big-jepp (30 januari 2010)

141 Inlägg
121 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
big-jepp skrev:
stRaend skrev:

du måste inte ha 2 lågnivå utgångar på stereon för att kunna ha 2 slutsteg? det räcker med en;)

Okej hur kopplar man om man bara har en lågnivå då?
Ingen som har någon annan stereo att rekommendera? wink

Gatebil Mantrop 2007

stRaend
31 januari 2010
du köper en som har två hon-kontakter och fyra han-kontakter tongue splitt kallas dom kanske

Jävel
2 018 Inlägg
31 januari 2010
pioneeren hade jag kört smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

Anti-Volvo
103 Inlägg
31 januari 2010
Hillman hdc-1160, bra och billig.

stRaend
31 januari 2010
Fettis skrev:
Hillman hdc-1160, bra och billig.

läste du ens kraven? SD-kort läsare är ett av kraven

Anti-Volvo
103 Inlägg
1 februari 2010
missade det tyvärr.. annars är det en mycket bra stereo för pengarna.

3 466 Inlägg
1 februari 2010
stRaend skrev:
du köper en som har två hon-kontakter och fyra han-kontakter tongue splitt kallas dom kanske

Tvärt om?
2 hanar som går in i HU:n och splittar till 4 honor.

För övrigt skulle jag valt en HU med 3 lågnivå så man kan köra alla högtalare + bas på steg och att man kan ställa in direkt på HU:n
Senast redigerat av M_icke_ (1 februari 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

stRaend
1 februari 2010
M_icke_ skrev:
stRaend skrev:

Tvärt om?
2 hanar som går in i HU:n och splittar till 4 honor.

För övrigt skulle jag valt en HU med 3 lågnivå så man kan köra alla högtalare + bas på steg och att man kan ställa in direkt på HU:n

lite onödigt att köpa två lågnivå kablar på 5m styck. bättre att köpa en lång och splitta ibak sen? wink blir billigare så

907 Inlägg
1 februari 2010
problemet är om han kör med en split så får han mindre justering möjligheter via stereon

907 Inlägg
1 februari 2010
problemet är om han kör med en split så får han mindre justering möjligheter via stereon

stRaend
1 februari 2010
han kanske bara behöver en med dubbla? många kör utan högtalare bak, och då behövs det bara två utgångar. höger/vänster + bas. kan vi ju inte veta då han inte skrivit det men då han bara behöver två så antar jag iallafall att det är en stereo med två han är ute efter?

samma sak om man frågar efter en bränslesnål bil, och då kommer någon och rekommenderar en bil med 700hk, det är inte det han frågar efter. bara en tanke ........

3 466 Inlägg
1 februari 2010
stRaend skrev:
han kanske bara behöver en med dubbla? många kör utan högtalare bak, och då behövs det bara två utgångar. höger/vänster + bas. kan vi ju inte veta då han inte skrivit det men då han bara behöver två så antar jag iallafall att det är en stereo med två han är ute efter?

samma sak om man frågar efter en bränslesnål bil, och då kommer någon och rekommenderar en bil med 700hk, det är inte det han frågar efter. bara en tanke ........

Vilken bil har 700hk och kostar lika mycket som en bränslesnål bil?

Man kan få en stereo med 3  lågnivå för samma pengar som 2 lågnivå.
Det var dessutom ett krav att det skulle vara minst 2 par och ändå rekommenderar några att han ska köpa en med bara ett par.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

stRaend
1 februari 2010
två lågnivåkablar kostar dubbelt så mycket som en smile

vem har rekommenderat honom att köpa en med en utgång? ingen vad jag kan se neutral

3 187 Inlägg
1 februari 2010
Tobias_Sundin skrev:
big-jepp skrev:
stRaend skrev:

Okej hur kopplar man om man bara har en lågnivå då?
Ingen som har någon annan stereo att rekommendera? wink

du köper antingen en splitt 2 honor i änden och 4 hanar i andra;) funkar kanon:)

Sök