3464
Sök

850 R vinge på 940

1 028 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Hej undrar om någon har bilder på fastsättning av 850 R vinge på 940. passar org fästena? vingen e ju lite för smal? bygga egna fästen?

Görna bilder å många bra svar

Mvh Jimmy

Har inget å skriva ännu

TIG-svetsare
226 Inlägg
1 februari 2010
Tja!  har samma fråga som du! men ingen verka vilja svara tongue

Drive it like you stole it ;)

719 Inlägg
1 februari 2010
Vingen passar rakt av. Det är 740 som den inte passar på.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
1 februari 2010
Limma med pl400 med, så vet man att den sitter. Tråkigt om nån rycker väck den eller att den lossnar.

TIG-svetsare
226 Inlägg
1 februari 2010
Marcus_89 skrev:
Limma med pl400 med, så vet man att den sitter. Tråkigt om nån rycker väck den eller att den lossnar.

det finns monterings sats! å den har jag! men själva vingen är lite för "smal" så fästena passar inte riktigt som det ska.  vill gärna veta hur ni andra löst det! 

Och inget jä*la PL400!

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
1 februari 2010
Nicco5 skrev:
Marcus_89 skrev:

det finns monterings sats! å den har jag! men själva vingen är lite för "smal" så fästena passar inte riktigt som det ska.  vill gärna veta hur ni andra löst det! 

Och inget jä*la PL400!

Ska väl inte vara några problem?
Hade en R-vinge på min gamla 240, och där var det absolut inga problem med fästena.

Allt för den där jävla hatten!

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
1 februari 2010
Passar inte fästen kan man bygga egna. Är inget fel på PL400, bra för klåfingriga personer som får lite svårare att få bort vingen. Sen håller den sig på plats med, skitbra till att fästa kjolar med också.

29 Inlägg
1 februari 2010
Vad är det nu för fel på Pl400? Jag har monterat min R-vinge med det samt jag har dragit en stålwire igenom vingen och runt bagageluckan och satt med vajerlås under klädslen på luckan.. Blev lite trött efter att någon idiot snott en vinge av mig, bestämde mig för att dom jävlarna ska inte få av en till vinge hel från min bil iaf..

3 354 Inlägg
1 februari 2010
Nicco5 skrev:
Och inget jä*la PL400!

om det skruvas så är det bra med pl400 även där, mot fukt o regn iaf
Senast redigerat av Seth (1 februari 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

925 Inlägg
1 februari 2010
men det går att göra egna festen

Feel The Difference

TIG-svetsare
226 Inlägg
1 februari 2010
finns nåt som heter försäkring om den skulle bli stulen. sen så är jag inte rädd  för det.. vill bara att den ska sitta som den ska.

ingen som har använt original fästena ?

1 758 Inlägg
1 februari 2010
Originalfästena funkar bra om man använder lite längre skruvar.
Sen hur bra den passar rent estetiskt går ju att diskutera. Blir lite fula glipor här och var eftersom formen på baklucka och bakskärmar inte är likadan.

TIG-svetsare
226 Inlägg
1 februari 2010
schnauz skrev:
Originalfästena funkar bra om man använder lite längre skruvar.
Sen hur bra den passar rent estetiskt går ju att diskutera. Blir lite fula glipor här och var eftersom formen på baklucka och bakskärmar inte är likadan.

okey wink  tack!

Sök