3345
Sök

Volvo 240 77 med b21 startmotorn klickar och motorn tänder inte

6 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
#1
har bytt motor från en b19a till en b21. kopplingsdosan till elen var inte samma på dom olika motorerna så jag har tagigt dosan från den gamla motorn och skarvat på den så de kan vara där felet är men har kopplat efter färg och det borde väl räcka. när den var färdig för start så klickade bara startmotorn så vi bytte startmotor men den klickade bara så jag kopplade en kabel direkt från + på batteriet till den tredje kontakten på startmotorn då gick den ett tag men klickar bara nu men om jag kopplar två kablar från + på batteriet till + på startmotorn och där den blågula kabeln ska sitta på startmotorn då fungerar den?.vi kollade tändningen och den tänder inte alls !! det är nya tändstift och tändkablar.

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
29 januari 2010
#2
är du 100 på att du kopplat allt rätt? du kanska skulle leta reda på elcema.. ett te nya motorn å den bilen som den satt i, och ett te själva bilen.. den som du nu har motorn i..

----------------Våga Vägra Volvo----------------

1 915 Inlägg
49 Inlägg
30 januari 2010
#4
Du måste ha en jordkabel från plus spolen till karossen och en från motorn till karossen, hade samma fel på min 740 med b230 motor.. bara tickade, sen gjorde jag så och då funka de. smile

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..

6 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
#5
tack så mkt för svaren ska testa det nu smile

Svetsare/Smed/Skrotnisse
206 Inlägg
2 februari 2010
#6
osteeergren skrev:
Du måste ha en jordkabel från plus spolen till karossen och en från motorn till karossen, hade samma fel på min 740 med b230 motor.. bara tickade, sen gjorde jag så och då funka de. smile
Man ska INTE ha en kabel från plus. Fixa du jordkabeln mellan motor och chassi så funkar det säkert.

"Den kan vara bra att ha"


Sök