3265
Sök

S70 -07 ratt justerar lås trasigt

Expert
27 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
Tja!

Nu har äntligen bilen börjat krångla igen! mad
troligtvis pga en påse nötter bakom ratten.....

Skulle gå ut ur bilen och tyckte jag slog i något med knätt (rattens justerar lås) men blev osäker om jag verkligen gjorde det, men tyckte ände den såg ut att vara i det öppna läget, så jag tänkte att jag drar upp den så ratten låser sig (det tänker jag på innan jag ens känner om ratten är låst)
så jag drar upp justerar spaken i vad jag tror skall vara låsläget.

*KNAAAACK*  - så var den jävla spaken lös....
nu funkar inte rattlåset och de går inte låsa fanskapet längre....

så till min fråga, hur löser jag detta smidigt? jag försökte gucka o ha mig för att få loss den och se, men den satt ju rätt dumt till så vet ej hur man får loss den.

kom hem ifrån jobbet, allmänt trött och har nog inte ätit sen förra midsommar (ni hajar nog lacket som blev uppspelat i bilen)

Tips? Hjälp?

har även film om någon är intresserad på hur den reagerar när man försöker låsa!

http://img23.imageshack.us/img23/3665/dsc00212yvl.jpg

"Det finns ett inre sammanhang mellan allt vad som sker i de bästa av alla dessa möjliga världar"

1 043 Inlägg
3 februari 2010
Det blir nog till att byta spaken bara.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
3 februari 2010
Spaken e nog kass den e gjord i plast å tål inte så väldigt mycket. Detta e dock inte direkt vanligt

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Expert
27 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Tack för tipsen!

skall gå igenom detta, har titta lite lätt, fick en tanke om att det var tänder som blivit utslitna.
för om jag tvingar spaken över dess låsläge (går liksom över det och upp på övreplasten)
då låser den sig halvdant precis som om tänderna har gått runt ett varv och man måste dra den högre upp än vanligt för att låsa den.

"Det finns ett inre sammanhang mellan allt vad som sker i de bästa av alla dessa möjliga världar"

Sök