Har själv en 960 och säger att du ska ta allt "Turboforssens" inlägg med en nypa salt... 1,3 vid fullgas är total bullshit! Vid blandad körning med en del gasande så drog min 2,5a automat ca 1,25l... och misstänker att om man är snäll så kan man nog ligga på mellan 1,1-1,2l/milen med dem.
Bakaxeln är "diffad" men det gör den inte till en driftingbil för det, den "diffar" bara upp till runt 30-40km/h, och det är när hjulen spinner i den farten, sen släpper diffen och bilen enhjular.
Problemet som jag ser är inredningen, dörrsidorna skrynklar sig pga. av nått fel volvo gjort. Annars är det typiskt härlig och logisk volvokänsla över det hela... man åker som en king i bilen och den går hyffsat bra för sina 170hk och automatlåda... kan tänka mig att 3,0 går riktigt bra.
Sen det där med att 3,0 går billigare bör man ta sig en funderare på... det finns nämligen flera 3,0 motorer.
960 har ju.
2,5 170hk.
3,0 204hk
s/v90 har
3,0 180hk
3,0 204hk
Kan vara så att den "lilla" 3,0an drar mindre än 2,5an men den stora drar mer? så att ta reda på detta hade varit en start. Att det är en "gubb bil" är inte så dumt då det kan resultera i lite billigare försäkring.
Skulle inte påstå att den drar mer soppa än någon annan 2/7/9 serien med någorlunda motor.
Senast redigerat av AcesHigh666 (13 februari 2010)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.