3460
Sök

Volvo 945ltt -96 svårstartad och ojämn på tomgång

71 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
#21
vet ej vad jag ska ha för ström till tempratursensorn när tändningen är på?
En fråga folk säjer att när motorlampan lyser så är det lamda sonden eller lmm stämmer det??

71 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
#22
var ute och körde lite förut. och när man ligger På höga varv så piper det från boxen eller något vet någon var det är????

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 februari 2010
#23
kolla över elkablarna till spridarna dom har en tendens att gå sönder nere under insuget å orsaka kortslutning... så vitt jag vet sitter de ingen högtalare i lh 2.4 boxen så hur de har lyckats börja pipa där e frågan..


71 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
#24
Xuri skrev:
kolla över elkablarna till spridarna dom har en tendens att gå sönder nere under insuget å orsaka kortslutning... så vitt jag vet sitter de ingen högtalare i lh 2.4 boxen så hur de har lyckats börja pipa där e frågan..

okej.
har gåt över kablarna 2 gg senast igår när jag bytte insugspackning och rengjorde spjällhuset.
vet du om lamdan kan ge fel värden utan att den är sönder och utan att visa det på felsökningen?
finns det några jordpungter till tempratursensorn? tror det är den som spökar men vet inte,,
´vad ska jag ha för ström på den?

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 februari 2010
#25
Ja lambdan kan gå sönder/ visa fel värden utan att ecu boxen sätter felkod. går å mäta upp den med multimeter å kolla å den ger voltsignal. ger den fel signal så försöker motorn hela tiden korrigera luftmängden som lmm mätt upp mot de värdet som lambdan visar å de kan bli lite galet..

vet inte riktigt vart tempgivarn jordar.

hur nya är dina tändstift å kablar?


71 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
#26
Xuri skrev:
Ja lambdan kan gå sönder/ visa fel värden utan att ecu boxen sätter felkod. går å mäta upp den med multimeter å kolla å den ger voltsignal. ger den fel signal så försöker motorn hela tiden korrigera luftmängden som lmm mätt upp mot de värdet som lambdan visar å de kan bli lite galet..

vet inte riktigt vart tempgivarn jordar.

hur nya är dina tändstift å kablar?

okej. jag ska prova en annan lamdasond.
tändstiften är ca 3veckor. kablarna är inte nya men provade polarens kablar. ingen skillnad.

71 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
#27
okej bytt lamdasond ingen skilland vad kan jag mera göra?????

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
14 februari 2010
#28
har du provtryck efter läckor?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

71 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
#29
NITROUS skrev:
har du provtryck efter läckor?

provtryckt vad??
stämmer det om intercoolern som en skrev i tidigare inlägg?
du verka kunna mycket..
ska provtrycka intercoolern i morgon tänkte jag men jag tycker
det är så långsynt att ifall det skulle vara ett litet hål i intercoolen
att det gör så när det är kallt. och tomgången skulle väll inte gå upp
skulle vara tvärt om tycker jag?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
15 februari 2010
#30
jannefullgas skrev:
NITROUS skrev:
har du provtryck efter läckor?

provtryckt vad??
stämmer det om intercoolern som en skrev i tidigare inlägg?
du verka kunna mycket..
ska provtrycka intercoolern i morgon tänkte jag men jag tycker
det är så långsynt att ifall det skulle vara ett litet hål i intercoolen
att det gör så när det är kallt. och tomgången skulle väll inte gå upp
skulle vara tvärt om tycker jag?

tryckprovat hela vägen mellan turbo och insuget, läcker det nånstans så går den inte som den ska.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

71 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
#31
NITROUS skrev:
jannefullgas skrev:
NITROUS skrev:
har du provtryck efter läckor?

provtryckt vad??
stämmer det om intercoolern som en skrev i tidigare inlägg?
du verka kunna mycket..
ska provtrycka intercoolern i morgon tänkte jag men jag tycker
det är så långsynt att ifall det skulle vara ett litet hål i intercoolen
att det gör så när det är kallt. och tomgången skulle väll inte gå upp
skulle vara tvärt om tycker jag?

tryckprovat hela vägen mellan turbo och insuget, läcker det nånstans så går den inte som den ska.

okej var en bra ide,. har aldrig gjort det vilket är det smidigaste sättet att göra det?
visste du något om stämmer det som jag skrev om intercoolen

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
15 februari 2010
#32
jannefullgas skrev:
NITROUS skrev:
jannefullgas skrev:

provtryckt vad??
stämmer det om intercoolern som en skrev i tidigare inlägg?
du verka kunna mycket..
ska provtrycka intercoolern i morgon tänkte jag men jag tycker
det är så långsynt att ifall det skulle vara ett litet hål i intercoolen
att det gör så när det är kallt. och tomgången skulle väll inte gå upp
skulle vara tvärt om tycker jag?

tryckprovat hela vägen mellan turbo och insuget, läcker det nånstans så går den inte som den ska.

okej var en bra ide,. har aldrig gjort det vilket är det smidigaste sättet att göra det?
visste du något om stämmer det som jag skrev om intercoolen

sätt en plugg som passar tryckröret i ena änden på tryckröret (det mot spjället) plugga igen slangen för tomgångsmotorn, sen trycker du i runt 0,8 bar i trycksystemet och lyssnar om det pyser. du gör det lättast med en hemmagjord plugg och en slanganslutning för cykelpumpar.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.


Sök