heej!! vet att det finns trådar om det här men inte exakt av vad som man behöver.. men siktar runt 400hk..
kommer nog köpa en 740 tic med rasad motor, så tänkte köpa ett nytt block, nya kolvar o stakar och kanske vevaxel om det är bäst så.. men vad mer behövs? ge mig tips nu! vilken topp som ska användas, allt till soppan, spridare o allt
jag siktar på så nära 400hk iaf, tänker bygga seriöst! och kommer köra med orginal sprut om går och uppgradera till typ ms eller vems i framtiden!
heej!! vet att det finns trådar om det här men inte exakt av vad som man behöver.. men siktar runt 400hk..
kommer nog köpa en 740 tic med rasad motor, så tänkte köpa ett nytt block, nya kolvar o stakar och kanske vevaxel om det är bäst så.. men vad mer behövs? ge mig tips nu! vilken topp som ska användas, allt till soppan, spridare o allt
jag siktar på så nära 400hk iaf, tänker bygga seriöst! och kommer köra med orginal sprut om går och uppgradera till typ ms eller vems i framtiden!
Portad 531 topp b230 block oringat med h-profil Walbro till soppan
Kamar kan jag inget om
Sen får du ju uppgradera drivlinan endel med. Diffbroms eller spärr Bmw låda
Inte för att låta tråkig men börja fixa med drivlinan och väghållningen innan du trimmar. Kmr inte bete sig vettigt annars. Är inte nöjd med min 940 och den har kanske 230hk...
heej!! vet att det finns trådar om det här men inte exakt av vad som man behöver.. men siktar runt 400hk..
kommer nog köpa en 740 tic med rasad motor, så tänkte köpa ett nytt block, nya kolvar o stakar och kanske vevaxel om det är bäst så.. men vad mer behövs? ge mig tips nu! vilken topp som ska användas, allt till soppan, spridare o allt
jag siktar på så nära 400hk iaf, tänker bygga seriöst! och kommer köra med orginal sprut om går och uppgradera till typ ms eller vems i framtiden!
Portad 531 topp b230 block oringat med h-profil Walbro till soppan
Kamar kan jag inget om
Sen får du ju uppgradera drivlinan endel med. Diffbroms eller spärr Bmw låda
Inte för att låta tråkig men börja fixa med drivlinan och väghållningen innan du trimmar. Kmr inte bete sig vettigt annars. Är inte nöjd med min 940 och den har kanske 230hk...
okeej! hmm, okej.. om man säger kanske 300hk dåå och sen fixar även drivlinan och väghållning.. vad tror du det priset hamnar på ?
heej!! vet att det finns trådar om det här men inte exakt av vad som man behöver.. men siktar runt 400hk..
kommer nog köpa en 740 tic med rasad motor, så tänkte köpa ett nytt block, nya kolvar o stakar och kanske vevaxel om det är bäst så.. men vad mer behövs? ge mig tips nu! vilken topp som ska användas, allt till soppan, spridare o allt
jag siktar på så nära 400hk iaf, tänker bygga seriöst! och kommer köra med orginal sprut om går och uppgradera till typ ms eller vems i framtiden!
Portad 531 topp b230 block oringat med h-profil Walbro till soppan
Kamar kan jag inget om
Sen får du ju uppgradera drivlinan endel med. Diffbroms eller spärr Bmw låda
Inte för att låta tråkig men börja fixa med drivlinan och väghållningen innan du trimmar. Kmr inte bete sig vettigt annars. Är inte nöjd med min 940 och den har kanske 230hk...
okeej! hmm, okej.. om man säger kanske 300hk dåå och sen fixar även drivlinan och väghållning.. vad tror du det priset hamnar på ?
Sen tillkommer ju massa små saker.. Kostar ju som sagt! Men inget är ju gratis tyvärr. Bara spara bygga i omgångar. Sen får man ju prioritera vad man vill ha kan ju bygga bara motor men då ångrar man sig nog.
Viktigast är blocket då du garanterat kommer vilja bygga vidare på det senare
börja med att söka ett sent(1995+) fk"oljekylda kolvar" block som gått långt då dessa tappat alla spänningar mm som finns i nya motorer
Vevaxel skulle jag ha kört orginal men det finns mycke att välja på
Stakar kan du använda volvos h-profil men du får fina nya h-profil för ca 6k och då får du alla lager du behöver oxo
Sen när du kommer till kolvar får du ta dig en funderare för smidda kolvar kostar från 7-15k till b230 och om du sedan ska bygga om till MS och mappa och grejjer så är det lätt hänt att du bränner en kolv och då kostar det flis
Så där får du välja på att köra på lite billiga kolvar eller riskera att bränna kolvar för 10k när du mappar lite snålt med soppa
topp är det 531 som många kör med och dessa kan du bearbeta hur mycke som helst men ska du bearbeta så kan du sattsa på en billigare topp
turbo väljer du efter resten av motorn så det kan jag inte tippsa om
Om du ska ta ut 400 hästar så köp grejjer för 600 och stressa inte prylarna för mycke