3272
Sök

Biltema sänkningssats ?

74 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Hur pass länge håller dessa haha wink ? Eller hur länge håller fjädern, tänkte det måste ju bli rätt hög belastning just på vissa punkter ?
Vill snabbsänka en gammal w123a, ska köra med den bara nu i vinter.. Tänkte om någon har erfarenhet av att använda dessa ? roll

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 november 2009
va har biltema sänkningssatser ?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

74 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Haha men sånna som man drar ihop fjädrarna med, typ samma princip som en fjäderspännare..

322 Inlägg
30 november 2009
funkar ju lika bra me slangklammor om man ändå ska snabbsänka:)

2 266 Inlägg
30 november 2009
kapskiva är billigare och mindre krångel med

svetsdiff !!!

1 517 Inlägg
30 november 2009
helt ok tycker jag vet en kompis som hade hållt nu 1 år. det som är  synd man måste ta av dom varjee gång man ska bes bilen hmm

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 november 2009
jag hadde sånna på min 245:a i två år å det va aldrig några problem på besiktningen ( men jag hadde säkert bara tur )
men tyckte dom va helt okey, jobbiga att få dit bara
fast kapar hellre nu smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
30 november 2009
Bara otroligt puckat att dra dit sådana....

237 Inlägg
2 december 2009
Haha jag skulle aldrig sätta dit sånna iaf, värkar skit. d går väll fortare att kapa bort något varv och bättre för den delen!

Abaaaaaaaaa

151 Inlägg
24 februari 2010
jo det är det. men vill man inte kapa fjädrarna utan kolla hur låg man vill ha bilen så funkar det.
Jag har besiktigat med såna. Han sa att det är lugnt. går en av så blir ju bilen bara högre. inget farligt med andra ord.

979 Inlägg
24 februari 2010
kapa ett varv ist, vill du ha den lägre så kapa lite till. Billigare, enklare. Skulle aldrig köra med sånna klämm mojjänger.

Hpc

13 Inlägg
24 februari 2010
förstår varför han vill klämma ihop fjädern, på mercor så är stötdämparn monterad innuti fjädern, och på ett sånt sätt att man måste ha specialklämma att ta loss fjädern med..

lättast med slangklämma eller sån som trådskaparen talade om i detta fall smile

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
24 februari 2010
turboforssen skrev:
jag hadde sånna på min 245:a i två år å det va aldrig några problem på besiktningen ( men jag hadde säkert bara tur )
men tyckte dom va helt okey, jobbiga att få dit bara
fast kapar hellre nu smile

Antingen hade du tur eller så hade vi otur. Jag och farsan sänkte hans gamla Cheva Van med sånna bara på kul för att testa. De funkade skit bra när bilen stog still. Men sen gick dom på bara några veckor.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

Sök