2791
Sök

Basar vända mot varandra - dålig idé?

Kocken
487 Inlägg
30 september 2006
Trådstartare
Det jag menar är att jag ska bygga 2 baslådor som kommer riktas mot varandra. Syftet är att försöka få så mycket utrymme i bagaget kvar då jag ska bygga dessa i groparna i det bredare partiet i bakluckan (kolla galleri & projekt så ser ni ett tidigare försök, så kanske ni förstår hur jag menar). Men är det en dålig idé att ha dem riktade mot varandra?

8 156 Inlägg
30 september 2006
Ja...
Eller hur menar du?

Riktar man dom rakt emot varandra så tar dom ju ut varandra.
Senast redigerat av Phaetoon (30 september 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
30 september 2006
Det kommer funka hur bra som helst. Om du kopplar minus och plus fel på ena basen så den spelar åt fel håll så kommer dom släcka ut varandra, kopplar du rätt så blire bra. smile

21 Inlägg
30 september 2006
Alldeles riktigt FL3JM... Det är ingen fara, Glöm inte att öppna upp ordentligt i hatthyllan om du har en coupé bara...Då blir det ännu bättre

Det e ditt eget val om du vill vara en del av lösningen eller en del av problemet!!!!

8 156 Inlägg
30 september 2006
Det beror väl lite på hur dom sitter. Jag tycker att det ser ut som om dom kommer att sitta lite för nära varandra för att det ska vara bra?

*Edit. Det kanske inte blir så dåligt ändå. Tänkte fel.

http://static.garaget.org/gallery/archive/16716/182/16716-8633.jpg
Senast redigerat av Phaetoon (30 september 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Bas Connaisseur
436 Inlägg
30 september 2006
Kommer det att vara en sån där på vardera sida? yikes

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

8 156 Inlägg
30 september 2006
MICHAN skrev:

Det där var från första försöket. Lite för djup enligt Bebbo själv.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Bas Connaisseur
436 Inlägg
30 september 2006
Ja men vill man ha utrymme kvar ser det där lite väääl ut asså tongue Men bra bas tror jag definitivt att det blir, det beror ju såklart också på vad det är för något som man skruvar fast.

Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

Kocken
487 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
MICHAN skrev:

Nja, inte riktigt. De ska sitta en där och en på andra sidan, men de ska inte vara lika djupa utan ska istället bli bredare.

kan lägga till också att Gasbaslådan ska INTE vara kvar!
Senast redigerat av Bebbo (1 oktober 2006)

Bas Connaisseur
436 Inlägg
1 oktober 2006
Aaa det låter vettigare!

>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

914 Inlägg
2 oktober 2006
hehe ett gott skratt efeter jobbet sitter aldrig fel..Trodde du redan fixat om dom där pukorna tongue Men på det avståndet tror jag inte det ska vara någon fara. Du kan ju försöka göra så att baffeln är lite snett vinklad in mot skuffen så dom inte ligger parallelt mot varandra.
Annars är det bara att göra som det står nånstans bland alla fyndiga kommentarer att man kan fasvända ena basen.

Sök