3150
Sök

Kupéfläkten la bara av. 940 -91

445 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Precis om rubriken säger, Idag när ja vred om nyckeln och startade bilen så märkte ja att kupéfläkten va död, den funkar inte på någon av lägena. Men de konstiga är att den funkade dagen innan utan problem utan missljud. kan det vara så att jag har ryckt ut en kabel av något slag eller att ja måste byta fläktmotståndet? För att jag va nämligen vid passagerarsidan dagen innan och gömde lite kablar till mitt ljud, tänkte att ja kanske just hade lyckats rycka ur någon kabel?  Jag vet faktist inte, är grymt tacksam på svar!

Tack på Förhand!

Mvh

908 Inlägg
8 mars 2010
Börja med att utesluta att ingen säkring gått, sen skall du kolla där du drog dina ljudkablar ifall du som du säger eventuellt stött till/dragit ur nån kabel. Om detta inte skulle göra några förbättringar, prova med en annan fläkt utan att montera ur den som sitter i redan, för funkar inte den du har brevid kan du kolla ifall kontakt munstycket till reglage knappen sitter kvar. Mvh

Tvivlare
2 266 Inlägg
8 mars 2010
Tvivlar starkt på att motståndet är sönder, oftast går fläkten på nåt av stegen då. Är något sönder så är det fläkten smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

4 Inlägg
8 mars 2010
Hade samma problem men det var bara kolet på ena sidan som var slut. Plockade ut fläkten, bytte kol och sen var det inga problem. Troligaste är dock att du har dragit ut någon sladd. tongue

445 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Okej tack för svaren:D ska kika upp detta, men ja undrar vart fläkten sitter? har ju bytt motsåndet innan iaf. Bilder eller förklarningar vore kanon:D

//Mvh

2 266 Inlägg
8 mars 2010
fläkten sitter på höger sida nere vid passagerarens fötter mot hjulhuset sett under handskfacket, man ser motorn sticker ner stor som en cola burk typ

svetsdiff !!!

445 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
PMPerformance skrev:
fläkten sitter på höger sida nere vid passagerarens fötter mot hjulhuset sett under handskfacket, man ser motorn sticker ner stor som en cola burk typ

Okej tack så mycket! big_smile får nog ta och byta den, eller kan man kolla om den funkar på något bra sätt innan man beslutar sig för att byta till en annan?
//mvh

445 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
andyboynr1 skrev:
Hade samma problem men det var bara kolet på ena sidan som var slut. Plockade ut fläkten, bytte kol och sen var det inga problem. Troligaste är dock att du har dragit ut någon sladd. tongue

hehe ja det blir en kik på detta imorn, men vart sitter kolen på fläkten då?

445 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Okej jag hittade felet:) det va en kabel som hade hoppat lös:) satte dit den igen och vipps, de funkar igen:D

739 Inlägg
9 mars 2010
... du sa den funka igår
ja allt brukar ju funka innan det går sönder

445 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
agadiffen skrev:
... du sa den funka igår
ja allt brukar ju funka innan det går sönder

eem.. ja? men det funkade inte efter att ja hade rotat med ljudkablarna vid passagerar sidan. som tur va så va det bara en jordkabel (tror ja) den va iaf svart/vit kabel som hade hoppat lös.

Sök