Undrade lite om ni kunda hjälpa mig och ta reda på vilka motorer det är som passar till en Saab 9-3 SE -98, behöver en ny pga av att min skärde ihop . Vore riktigt trevligt om ni kunde göra en lista på gamla Saab modeler som deras motorer skulle kunna passa i min bil. Är riktigt dålig på bilar så de vore härligt med en experts hjälp! eller iaf mer kunnig än vad jag är .
Har du röd tändkassett passar väldigt mycket! Alla 900T från -94 och framåt, samt 9000 2.0T från -94... Det kan skilja mellan kringutrustning men är samma block och innehåll!
Hade inte gett mer än 5000 för ett skapligt exemplar som riktvärde!
okej en rookie fråga hur ser man om man har röd tändkassett då?
Det står "Direct Ignition" på den med inpräglade bokstäver...
Bara ett ifrågasättande, ska du verkligen ge dig på motorbyte om du inte kan lokalisera tändkasetten/tändstiften på egen hand? Bättre o tänka på det innan man börjar än när man kört fast!
Bara ett ifrågasättande, ska du verkligen ge dig på motorbyte om du inte kan lokalisera tändkasetten/tändstiften på egen hand? Bättre o tänka på det innan man börjar än när man kört fast!
Edit: Att man alltid ska stava så illa
Ja då Har lite mekaniker bakom mig så Men de ville veta vilka motorer som passa bara Men tack alla så mycket för hjälpen! super bra hjälp! tack tack