4610
Sök

Saab 9-3 -98 behöver ny motor.

5 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
Hejsan alla mekaniker där ute!smile

Undrade lite om ni kunda hjälpa mig och ta reda på vilka motorer det är som passar till en Saab 9-3 SE -98, behöver en ny pga av att min skärde ihop hmm. Vore riktigt trevligt om ni kunde göra en lista på gamla Saab modeler som deras motorer skulle kunna passa i min bil. Är riktigt dålig på bilar så de vore härligt med en experts hjälp! smile eller iaf mer kunnig än vad jag är smile.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
10 mars 2010
Har du röd tändkassett passar väldigt mycket! Alla 900T från -94 och framåt, samt 9000 2.0T från -94... Det kan skilja mellan kringutrustning men är samma block och innehåll!

Hade inte gett mer än 5000 för ett skapligt exemplar som riktvärde!
Senast redigerat av bumpe (10 mars 2010)

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
10 mars 2010
även og9-3 98-99 passar smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

5 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
bumpe skrev:
Har du röd tändkassett passar väldigt mycket!...

okej smile en rookie fråga tongue hur ser man om man har röd tändkassett då? smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
10 mars 2010
Den hållaren som sitter mitt på ventilkåpan är antingen svart eller röd, du kan inte missa den! För den sitter verkligen MITT på motorn! smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
10 mars 2010
Andreasr91 skrev:
bumpe skrev:
Har du röd tändkassett passar väldigt mycket!...

okej smile en rookie fråga tongue hur ser man om man har röd tändkassett då? smile

Det står "Direct Ignition" på den med inpräglade bokstäver...

Bara ett ifrågasättande, ska du verkligen ge dig på motorbyte om du inte kan lokalisera tändkasetten/tändstiften på egen hand? Bättre o tänka på det innan man börjar än när man kört fast! sad

Edit: Att man alltid ska stava så illa sad
Senast redigerat av bumpe (10 mars 2010)

5 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
bumpe skrev:
Bara ett ifrågasättande, ska du verkligen ge dig på motorbyte om du inte kan lokalisera tändkasetten/tändstiften på egen hand? Bättre o tänka på det innan man börjar än när man kört fast! sad

Edit: Att man alltid ska stava så illa sad

Ja då smile Har lite mekaniker bakom mig så smile Men de ville veta vilka motorer som passa bara smile Men tack alla så mycket för hjälpen! super bra hjälp! smile tack tack

Sök