2249
Sök

Volvo 850 / 854 T5R T-Gul ( Laddtryck ) AKUT HJÄLP TACK :(

sportluft
1 mars 2010
Trådstartare
#1
Jag har köpt mig en volvo 850 t5r t-gul, pratar med en kompis ang laddtrycket ?!
Jag har original turbo , chip steg 3, s60 t5 spridare, GLT kammar, 3 tum från turbon med original katalysator. Jag kommer upp i 0,5 ~ 0,6 bar, när jag borde minst ladda 1 bar . Vet någon vad felet är ?
Jag har pysventil och dumpventil sen är det snack om att det ska finnas en magnet som har med laddtrycket att göra, weastgaten funkar som den ska , någon som vet hur man fel söker eller kan ge bra tips ? Känns liksom dåligt att inte kunna få ut allt när jag har grejerna. Hjälp hade varit ovärdeligt tacksam. Mvh Robbin
Senast redigerat av sportluft (1 mars 2010)

1 878 Inlägg
1 mars 2010
#2
om du hittar MV så kan du koppla loss den och se om du får grundladdet. ca: 0.3bar. MV brukar sitta under luftburken.


sportluft
1 mars 2010
Trådstartare
#3
Frozen1985 skrev:
om du hittar MV så kan du koppla loss den och se om du får grundladdet. ca: 0.3bar. MV brukar sitta under luftburken.

Jag har öppetluft filter, vad är MV ?

1 878 Inlägg
1 mars 2010
#4
sportluft skrev:
Frozen1985 skrev:
om du hittar MV så kan du koppla loss den och se om du får grundladdet. ca: 0.3bar. MV brukar sitta under luftburken.

Jag har öppetluft filter, vad är MV ?

MV = magnetventil. då bör du hitta MV ganska lätt. går tre vacumslangar till den. och en strömkontakt.


sportluft
1 mars 2010
Trådstartare
#5
Frozen1985 skrev:
sportluft skrev:
Frozen1985 skrev:
om du hittar MV så kan du koppla loss den och se om du får grundladdet. ca: 0.3bar. MV brukar sitta under luftburken.

Jag har öppetluft filter, vad är MV ?

MV = magnetventil. då bör du hitta MV ganska lätt. går tre vacumslangar till den. och en strömkontakt.

Det är den som är borta från min motor :S en kompis sa det, kolla på mina bilder så heter han chileno_turbo något, han jag köpte bilen av hade en pysventil istället säger han... jag är fan inte duktig men jag börjar få kläm på det, ne men förstår du hur jag menar ?

8 251 Inlägg
1 mars 2010
#6
Rent spontant så kan jag komma 2 potentiella felkällor om vi utgår ifrån att pysventilen är vettigt justerad och att dumpen inte läker (vilket jag utgår ifrån att du redan kollat): Har man bara bytt spridare utan speciellt chip för det eller större lmm-hus så ligger flete där. Annars så är det katalysatorn som jag kan tänka mig stryper för mycket.


151 Inlägg
1 mars 2010
#7
jag anser att du borde montera tillbaka mv och plocka bort pystrimmet. boxen fattar inte vad som händer om mv:n är borta och kan där med inte reglera ditt laddtryck rätt.


629 Inlägg
1 mars 2010
#8
Testa att byt pysventil annars, hade samma problem.

Mröh

7 Inlägg
1 mars 2010
#9
Vilket steg 3 chip är det du åker med? är det BSR så är det anpassat för att magnetventilen ska öka upp laddet till ca 1,3bar. Har du däremot ingen magnetventil på din bil med BSR:s steg3 så åker du bara runt på grundladdtryck plus lite mer med pysventilen:S Sen är det ju inte bra att åka med andra spridare, GLT kammar och med orginalkatt i och med att deras steg 3 chip inte är anpassat för detta, hoppas det löser sig för dig/MVH Timmy

sportluft
1 mars 2010
Trådstartare
#10
Timmy850 skrev:
Vilket steg 3 chip är det du åker med? är det BSR så är det anpassat för att magnetventilen ska öka upp laddet till ca 1,3bar. Har du däremot ingen magnetventil på din bil med BSR:s steg3 så åker du bara runt på grundladdtryck plus lite mer med pysventilen:S Sen är det ju inte bra att åka med andra spridare, GLT kammar och med orginalkatt i och med att deras steg 3 chip inte är anpassat för detta, hoppas det löser sig för dig/MVH Timmy

Tjena jag har löst problemet smile Det var pysventilen. Ska jag vara helt ärlig mot er som läser, han som hade den innan mappa den och chippa den och bänkaden den i england ( http://www.dastekdyno.com/index.html ) Jag har papper på det, som jag läser rätt nu så har jag 485Nm vid 4500rpm och 300hk vid 5500 är det bra värden ? smile Mvh Robbin
Senast redigerat av sportluft (1 mars 2010)

118 Inlägg
10 mars 2010
#11
några 485 nm kan du nog glömma att du har. antingen har dom som bänkar en glädjebänk lr så läser du fel!!!

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay

sportluft
11 mars 2010
Trådstartare
#12
kellis skrev:
några 485 nm kan du nog glömma att du har. antingen har dom som bänkar en glädjebänk lr så läser du fel!!!

Har det på papper wink

44 Inlägg
11 mars 2010
#13
Kom tillbaka när du har det i bilen smile


Golfen
128 Inlägg
11 mars 2010
#14
TurboBackman skrev:
Kom tillbaka när du har det i bilen smile

Haha smile

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans


Sök