3767
Sök

V40 Svårtstartad varm!

______________JDM______________
204 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Hej, hade problem med att den dog bytte soppa pumpen felet löst, nu finns det ett kvar bilen är svårstartad när man varit inne på ICA typ när bilen är ganska varm och får stå 20 min typ. och har en tendens tycker jag att sjunka lågt på tomgången 400-500 varv. vad är problemet?!

V40 2.0T 18200 mil, precis servad nya stift olja soppa pump och a allt som hör till där.

Mekanikern sa att jag bör byta bränslefilter kan det vara så? den startar direkt när den är kall eller man stannar när den är varm och ska starta direkt igen då går det fint.

Hade varit tacksam för funderingar..

MVH Bromar

Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
8 mars 2010
Byt du bränslefiltret oavsett om det inte är relativt nybytt, det kostar inga stora pengar.
Kan vara tomgångsmotorn som bråkar med dig kanske eftersom tomgången strular för dig.
Ganska vanligt fel på X40 modellerna, plocka isär och rengöra och smörja upp kan göra susen och kostar inget

Autotech

5 198 Inlägg
8 mars 2010
En annan volvo grej när dom är svårstartad varm är bränsletrycksregulatorn

204 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Tack för tipsen, ska prova ovanstående och hör av mig med resultat smile

Tacksam för fler funderingar.

204 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Sitter och googlar som fan, men hittar ingen beskrivning på hur man plockar isär en tomgångsmotor eller var den sitter, någon som kan guida mig lite?

204 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
Tusen tack här ska det rengöras tomgångsmotor!!

204 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
Nu är jag här igen, Tomgångsmotorn rengjord o fin o klar att det blev lite skillnad på tomgången men att den är lite svårstartad när den är varm hjälpte inte.

Så nu är bränsle pumpen bytt
rengjord tomgångsmotor
nya stift
olja
filter överallt, förutom bränsle filter som ska in så snart jag kan men tycker inte det ska påverka så som mitt problem är.

Vad kan det då vara som gör att den är gnellig när den är varm och stått 10 - 15 minuter?

BTR är kanske kass?

Fler ideer?

Tusen tack hittils !!

Sök