3453
Sök

Problem med volvo 740 b230k

9 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
har fått problem nu de sista med min bil...

bilen startar om den stått en stund och så går den jättefint på tomgång men när man börjar gasa å släpper gasen så börjar den baktända och så dör den...sen får man typ låta den stå en dag å så kan man starta den igen...

jag har bytt fördelarlock, tändspole, tändstift och så ska jag byta rotor till helgen...

motorn är en b230k med A-insug och förgasare....

MVH// pönta

I love the smell of diesel in the morning

islurren1
23 februari 2010
Glödtänder den oxå innan den stannar ?

Makaronborrare
993 Inlägg
23 februari 2010
Hur är förgasaren? Kollat hur membranet ser ut?

9 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
nä den dör typ som om de blir bensinstopp....

9 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
calibra1992 skrev:
Hur är förgasaren? Kollat hur membranet ser ut?

jo den är nog bra har inte kollat på den... vart sitter membranen? kan inte så mö om förgasare

islurren1
23 februari 2010
A förgasare? Kollat förgsaroljan?

110 Inlägg
14 mars 2010
har ungefär samma problem med min 240, fast min glödtänder när man ska stanna den och tomgången är dum, b230k med A förgasare och insug, nån som vet vad det kan vara?

islurren1
14 mars 2010
pizza_gnun skrev:
har ungefär samma problem med min 240, fast min glödtänder när man ska stanna den och tomgången är dum, b230k med A förgasare och insug, nån som vet vad det kan vara?

Kan de va el grejjen uppe på insuget? Den har väll med tomgång och glödtändning att göra har jag för mej! Ska väll klicka i den om den är riktig när man har tändningen på och tar av en kabel från den! Det är välldigt vanligt att kablarnas isolering spricker och kablarna ärgar av...

1 915 Inlägg
14 mars 2010
Det stämmer bra de!
Funkar inte magnet/tomgångsventilen så är de vanligt att de glödtänder när man stänger av motorn och tomgången är inte som den ska.
Så börja med att kolla om den klickar till när du sätter på & av tändning.

islurren1 skrev:
pizza_gnun skrev:

Kan de va el grejjen uppe på insuget? Den har väll med tomgång och glödtändning att göra har jag för mej! Ska väll klicka i den om den är riktig när man har tändningen på och tar av en kabel från den! Det är välldigt vanligt att kablarnas isolering spricker och kablarna ärgar av...

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

110 Inlägg
14 mars 2010
Louksor skrev:
Det stämmer bra de!
Funkar inte magnet/tomgångsventilen så är de vanligt att de glödtänder när man stänger av motorn och tomgången är inte som den ska.
Så börja med att kolla om den klickar till när du sätter på & av tändning.

islurren1 skrev:
pizza_gnun skrev:

har rett ut det nu, men tack endå för svar:) förgasaren var rent åt helvete kass och vissa delar inuti fattades så den skulle ju bara inte funka:) får en ny su imorrn sen ska de nog funka:D

Sök