3437
Sök

Volvo 760 tic utan motor, lätt att fixa den??

190 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
tjenare!

tänkte köpa min första bil nu, och en kompis har en volvo 760 tic som bara står, fast det sitter ingen motor i den.. jag har skruvat mycket med motorer men är första bilen som jag sätter i motor i, och är det svårt att få motorn att starta igen? för att sätta i den i bilen är ju inga problem..

han sålde motorn för att när han vred på nyckeln hände inget, som att batteriet va urladdat, men vet inte om han kollade så noga på det, nån som vet vad det kan vara?

men som sagt, är "nybörjare" och tror ni verkligen man kan få liv i den ? har kompisar som skruvat massor som gärna hjälper till så kan ju fråga dom om hjälp om det är något...

Mvh

Slav
1 454 Inlägg
18 mars 2010
Folk har ju rest till månen, och volvo är ju inte raketforskning, så dedär löser nog du galant smile köp en motor som startar helt komplett med styrdon och allt (om du inte har de redan) så ska det bara vara att plugga i och köra smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

190 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
hahaha XD
jaa men man blir lite nervös om man verkligen får ihop det XD men tänkte se om man kan köpa motor, växellåda och kardan på skroten, är det något som rekommenderas? tongue

4 005 Inlägg
18 mars 2010
maccan92 skrev:
tjenare!

tänkte köpa min första bil nu, och en kompis har en volvo 760 tic som bara står, fast det sitter ingen motor i den.. jag har skruvat mycket med motorer men är första bilen som jag sätter i motor i, och är det svårt att få motorn att starta igen? för att sätta i den i bilen är ju inga problem..

han sålde motorn för att när han vred på nyckeln hände inget, som att batteriet va urladdat, men vet inte om han kollade så noga på det, nån som vet vad det kan vara?

men som sagt, är "nybörjare" och tror ni verkligen man kan få liv i den ? har kompisar som skruvat massor som gärna hjälper till så kan ju fråga dom om hjälp om det är något...

Mvh

Sålde han motorn för att han inte orkade byta batteri? Låter ju väldigt påhittat....?

Omöjligt att försöka ens ge dig en ledtråd på vad det kan vara för fel utan några fler symptom.

Ang byta så är det väl bra mycket lättare med tic-motorn än med prv-6an. Bara o leta reda på en ny likadan motor.

Det är inte sådär jättemycket problem att sätta i en motor men har du aldrig meckat och haft dig så kan det vara nästintill omöjligt. Sen ska du ju igenom besiktningen också, det är ju också ett problem...

190 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
maccan92 skrev:
tjenare!

Mvh

Sålde han motorn för att han inte orkade byta batteri? Låter ju väldigt påhittat....?

Omöjligt att försöka ens ge dig en ledtråd på vad det kan vara för fel utan några fler symptom.

Ang byta så är det väl bra mycket lättare med tic-motorn än med prv-6an. Bara o leta reda på en ny likadan motor.

Det är inte sådär jättemycket problem att sätta i en motor men har du aldrig meckat och haft dig så kan det vara nästintill omöjligt. Sen ska du ju igenom besiktningen också, det är ju också ett problem...

men jag vet inte om han bytte batteri eller inte , vet inte om han kollade vad felet kunde va...

okej, aa det är ju klart det är det, och ska leta efter motor direkt om jag köper den tongue

jag har meckat men inte så mkt med bilmotor, mycket moped motor och klyvit dom och aa sånt tråkigt tongue

Slav
1 454 Inlägg
18 mars 2010
de e svårare att skruva moppe motor än volvo motor big_smile haha

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.

190 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
Henka_ skrev:
de e svårare att skruva moppe motor än volvo motor big_smile haha

hahahaha njaa det är väl ungefär likadant wink nää men lixom jag har iaf hållt på med sånt rätt mycket smile
men vet iaf att bromsarna låg på rätt mkt , men det är bara att fixa ju,

men men, vi får se hur det blir smile

Slav
1 454 Inlägg
18 mars 2010
Jag hatar volvo, men om du har dålig erfarenhet av bilar så börja med en sån smile lagom avancerat att hålla på med.

Jag har 2 själv så ja vet att de e bra bilar att skruva med
Senast redigerat av Henka_ (18 mars 2010)

Tack till

190 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
Henka_ skrev:
Jag hatar volvo, men om du har dålig erfarenhet av bilar så börja med en sån smile lagom avancerat att hålla på med.

hahaha jag misstänkte det wink men som sagt, alla gillar olika smile

men va bra dåå smile men kan någon berätta vad som menas med motor piskan?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
18 mars 2010
maccan92 skrev:
Henka_ skrev:

Elhärvan antar jag

Rock'n Roll

190 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
TenZer skrev:
maccan92 skrev:
Henka_ skrev:

Elhärvan antar jag

aa fast all el satt kvar, det va bara motor piskan som inte va kvar ? är det bränsle boxarna o allt då eller ? :S

Sök