3388
Sök

Volvo 740 GLT 16 v -88 startar inte, drar ur batteriet...

Volvo Freak
98 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
Vet inte om dom provat det...men dom har gjort allt säger dom så jag antar det...men vi ska iaf prova med en annan pump sen...Men jag blir galen alltså!

Vila i Frid Tommie Viinikka

140 Inlägg
20 mars 2010
låter allt som filtret är riktigt igentäppt, vet inte om vilken säkring halvljuset går på om det är samma som till pumpen men är filtret tätt så arbetar ju pumpen mot en jävla tryck till slut som kan göra att den bränner säkringen. filter är ju alldrig fel att byta heller så gör detta först:)

181 Inlägg
20 mars 2010
det är bara att vrida på nyckeln till läge 2 om det surrar under bilen så går pumpen! men jag hade fel på min 940, den ville inte starta alls, inte ens med starthjälp eller något, tappade hoppet totalt! sen böt jag btr,tändkablar, tändstift, tändlägesgivare, tändspole och lambdasond. men den startade inte förns jag böt tändstift vilket va de sista jag gjorde. så kolla gnistan, den ska vara blå och intensiv, som på en tändare typ. inte gul, då e det bar att byta tändprylar så den blir knallblå smile annars kan de ju vara en kallstartsventil som har hängs sig. och mitt fel uppstod under en natt.. från att funka till att vägra starta.. så de e bara testa allt möjligt smile

Whatever :)
1 652 Inlägg
20 mars 2010
om pumpen inte " startar " när du vrider på nyckeln men den drar igång på bordet då har du ju kabelbrått till pumpen... detta är absolut inte ovanligt när de gäller volvo ^^ på alla mina volvos jag ahr haft har jag tagit mig tiden att dra fram pump och filter under huven.. bort från allt salt och skit..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Sök