4639
Sök

Fords färgkodning

3 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Hur gör jag lättast för att få reda på rätt kulör till min bil. Jag har koden men inte namnet på färgen.

3 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Tack för svaret Newport, men jag hittar den inte! Ford byter tydligen namn och nummer lite som de vill mellan modellerna. Känns väldigt viktigt, att  jag kommer så nära som möjligt i färgvalet.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
23 mars 2010
Har du inte kvar instruktionsboken, jag hade det skrivet i min. Sen var det bara att sticka till Ford och köpa en diamond white till Orion, fungerade kanon! Lycka till! big_smile
Senast redigerat av FordRSC (23 mars 2010)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

3 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Beg bil o ingen info finns med!
Funderar på att lacka den i Tasman blue, lite mörkare men jävligt snygg. men då uppstår ju problemet med skiftningen på ut o insida. Måste finnas något sätt att få tag på rätt färg, lackerarna vägrar hjälpa till, volvo fattar noll! Alla fattar ju att jag har hjälp av någon privat så de lägger locket på.
Har en kontakt via firman som kan skaffa lösningsbaserad färg vilket jag vill ha. Men FÄRGEN?????

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
23 mars 2010
Du har en bricka på frontplåten som färgnr står på...Det står aningen fabre nr å sen 2 siffror/bokstäver..
står det inte vilket som är färgnr så är det dom siffrorna längst ner till vänster och en upp...
kolla vad det står där så ska ja kolla upp vilken färg det är....
Men ja måste veta vilken färg bilen är för ford har många färger på samma färgnr, och ibland 3 st blåa...korkat men så är det

Fri fart för ett fritt folk!
14 345 Inlägg
23 mars 2010
ta reda å¨nummret sen får man åka till färgfirman så slår dom upp nummret

man måste veta bilmodellen och årsmodell så brukar det lösa sig smile
men ford har ett sjukt dåligt system som är så idiotiskt att man blir förvånad om dom själva har en aning om hur dom tänkt

Kör fort så hinner inget hända...

Sök