Tjenare, har kollat mig lite omkring men finner inget svar så testar om någon vet vad detta är.
Det ser ju ut som en brytare eller liknande men lyckas inte komma fram till vad den är till?, händer inget när man plockar bort den när den står på tomgång (testade aldrig att köra då ja inte vet vad den är till), och lyckas inte komma fram till att det finns ström på den, någon som kan svara på va det är?
hmm står de något nr på den ? mätt upp kablarna ? testat att följa kablarna och se vart dem går?
De står hartmann exact eller liknande på den, nej har bara testat med provlampa, och kablarna ser ja inte riktit vart dom går, men de är bara dom två sen till någon slags härva har ja för mig.
Tjena. Det där ska vara en bimetall som får ström när motorn är kall och öppnar gasspjället en aning för att höja tomgången. Kan ha fel också! mvh johnny
Tjena. Det där ska vara en bimetall som får ström när motorn är kall och öppnar gasspjället en aning för att höja tomgången. Kan ha fel också! mvh johnny
Så om man säger så hjälper den bara till med kallstarten?, för har mer eller mindre "kopplat bort" min kallstart ändå för att tomgången va så helvetes hög pga den så flytta bak kulan på kallstarts axeln, så den borde inte bara någon fara att plocka bort?
Tomgången kan du skruva ner genom att meka med gasreglaget lite, så har jag gjort på min. Kan tillläga att min har duktigt uppskruvad pump!
Jo de är de ja har gjort på min me, men den där brytarn hindrar att ja ska få bak axeln längre, därför ja skulle behöva veta va den gör(:
Jaa, nu gick ljuset upp för mig Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig, kan kolla om det sitter en sådan brytare på min med, inget jag har tänkt på iaf!
Okej hehe De sitter ingen på min polares d24 sug o en polare te mig har en BMW 524 Td (2.4 6an) Så blir i princip samma motor men inget liknande sitter på dom "/
Tomgången kan du skruva ner genom att meka med gasreglaget lite, så har jag gjort på min. Kan tillläga att min har duktigt uppskruvad pump!
Hur exakt gör ni då? Stoppskruven som skall stoppa original har jag skruvat i botten men nu stoppar den mot nånting annat istället. Hur gör jag för att kunna justera ner tomgången mer?
Tomgången kan du skruva ner genom att meka med gasreglaget lite, så har jag gjort på min. Kan tillläga att min har duktigt uppskruvad pump!
Hur exakt gör ni då? Stoppskruven som skall stoppa original har jag skruvat i botten men nu stoppar den mot nånting annat istället. Hur gör jag för att kunna justera ner tomgången mer?
Det är så jag gjort, kan inte justera ner min mer, men jag är nöjd som det är nu för tillfället, nästa steg är väl att att börja modda med stålplattor osv för att få mer spelrum, läste nånstans hur man gick lättast tillväga, tror det var på dieselclubsweden nånstans!
Tomgången kan du skruva ner genom att meka med gasreglaget lite, så har jag gjort på min. Kan tillläga att min har duktigt uppskruvad pump!
Hur exakt gör ni då? Stoppskruven som skall stoppa original har jag skruvat i botten men nu stoppar den mot nånting annat istället. Hur gör jag för att kunna justera ner tomgången mer?
Det är så jag gjort, kan inte justera ner min mer, men jag är nöjd som det är nu för tillfället, nästa steg är väl att att börja modda med stålplattor osv för att få mer spelrum, läste nånstans hur man gick lättast tillväga, tror det var på dieselclubsweden nånstans!
När de gäller de har ja prata me nåra polare och de finns så att man kan flytta pumpaxeln o "vrida den", byta splines eftersom den sitter på en splinsad axel, men man får va försiktig så att fjädern inte snurrar upp sig, därför ja tänkte plocka bort den här så ja kan ha de så under tiden.
Te_wik: va har den för funktion på din?, bryter så att du inte kan varva för mycket eller?
NU, efter många och o men har svaret kommit fram, det var ett tomgångsrelä eller liknande som är kopplad med EGR ventilen, men eftersom att avgasreningen är bortplockad på min så har dom plockat vacum klocka och allt till den fast inte tagit bort brytarn av någon anledning? men iaf, problemet löst(: