25 februari 2010
Trådstartare
Hej!
Har en V70 årsm. 00 med nyare karossen.. Drar en liten historia nu o hoppas att detta kan ge resultat än o bara köpa ngt.
Innan jul så började bilen helt plötsligt hacka när jag körde på E4an, så fort man gasade upp o höll jämn gas så hackade den.
Jag letade på forum m.m. o hörde med en meck på volvo om detta pga jag har jobbat där men har ej bra kontakt nu pga jobbar någon annanstans, han sa att gasspjället brukar strula på dessa så jag letade upp på forum o plocka ner denna o rengjorde, höll ett tag o sedan börja det igen,
så jag köpte STP för akut ryckningar, detta höll ca 1 månad o i slutet av januari när jag skulle lämna in bilen på 20.000mila service så hackade den lite till verkstaden, bad dom kolla på volvo men dom fann inget el.ladda ner programvara gick ej pga jag hade senaste el.vad dom sa.. efter detta så höll den men förra veckan så samma visa igen o jag hällde i K-sprit i tanken o funka.. igår bytte jag bränslefilter men när jag skulle hemåt så samma visa o köpte en STP röd flaska,.. o funkade mina 2mil som var kvar o till jobbet idag..
Detta fenomen kan bara dyka upp, man känner när det börjar bli lite fel när man startar, då det känns när man gasar att den vill sticka iväg eller ja hugger till o när man kommer upp i hastighet o håller jämnt så känner man ryckningarna..
Frågan är, är det gasspjället el.bensinpumpen o bara kondens,is i tanken?
Hoppas någon har haft samma problem o kan komma med ett bra svar o detta inte blev alltför rörigt i skrivandet!