4509
Sök

Däcken tar i skärmkanten på en Toyota supra

27 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Hejsan! Jag har en toyota supra 93, och jag satte nyss på mina nya fälgar 19" och när jag kör på nån litet gupp eller något liknande med nivåskillnad på vägen så tar däcken i skärmkanten, Någon som vet några bra fjädrar man kan byta till så inte det tar i ? Det är bara bak det tar i.

MVH David

VD
643 Inlägg
28 mars 2010
Kapa av en liten bit från skärmkanten.. Fick jag göra på min förra supra.. Räckte dock med ca 5mm på höger hjulhus..

27 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Tack så mkt! Det ska jag testa och se om det hjälper big_smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
28 mars 2010
Ändra offsetten (ET) på fälgarna om det finns plats "innåt"?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

...has left the building...
4 474 Inlägg
28 mars 2010
Ändra offsetten (ET) på fälgarna om det finns plats "innåt"?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Amatör
444 Inlägg
29 mars 2010
Lidborn skrev:
Kapa av en liten bit från skärmkanten.. Fick jag göra på min förra supra.. Räckte dock med ca 5mm på höger hjulhus..

Bytade dämpare till ett par tein o satte dem på hårdaste tog ändå i ..
Gjorde så som Lidborn skrev  o det funkade kanon var bara på höger min tog i också men tog cirka 5mm på bägge sidorna

500 Inlägg
29 mars 2010
Om man börjar kapa i plåten på skärmkanten måste man vara grymt noga med att rostskydda efteråt annars kommer rosten direkt.
Ett lite mer seriöst alternativ är ju att valsa skärmkanterna.

1 224 Inlägg
29 mars 2010
Valsa skärmarna eller byt fälg, jag valde att byta fälg. Brukar handla om några millimeter bara.

i-vtec Do you?

Amatör
444 Inlägg
29 mars 2010
Självklart får man ju rostskydda efteråt =0) ..
Valsa kanterna kan man också göra men finns det inte risk att lacken spricker på utsidan om skärmen när dem gör det ?

3 714 Inlägg
29 mars 2010
beathacker skrev:
Valsa kanterna kan man också göra men finns det inte risk att lacken spricker på utsidan om skärmen när dem gör det ?

värmer man bara upp lacken med varmluftspistol och tar det lugnt så ska det inte vara några problem...

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

1 827 Inlägg
29 mars 2010
beathacker skrev:

Då ska du ha en väldigt skör lack eller göra otroligt fel. En vanlig valsning så viker du ju bara in "kanten" på skärmen, dvs ingen breddning utåt.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

27 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Vart hittar man en som kan valsa skärmarna? Kan man gå in till en bil verkstad/ Bil plåtslagare ?

Sök