4805
Sök

Vad ska man svara när en chef frågar:

Fotograf - Canon 600D
61 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
"Varför ska just DU få arbeta hos oss?"

GÄRNA SERIÖSA SVAR! roll

502 Inlägg
28 mars 2010
Kanske att du är en person som passar tider, plikt trogen och utför det jobb du får som serveras? Alltid svårt med såna frågor.

Norrlänning
643 Inlägg
28 mars 2010
Det är ju bara hitta på bra egenskaper "God arbertsmoral, flexibel, kunnig, glad jämt blablabla"

Fotograf - Canon 600D
61 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
FoXoN skrev:
Kanske att du är en person som passar tider, plikt trogen och utför det jobb du får som serveras? Alltid svårt med såna frågor.

De är ALLTID lika svårt, fastnar när dem brukar säga så... neutral

687 Inlägg
28 mars 2010
För att du vill stå i fören när företaget seglar in i framtiden!

Musiker
472 Inlägg
28 mars 2010
Att du är flexibel och äger förmåga att hitta kreativa lösningar på oväntade problem..?
Har man låg/ingen sjukfrånvaro från tidigare jobb skadar det nog inte att visa upp den statistiken kan jag tänka mig...
Senast redigerat av Ras_J (28 mars 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
29 mars 2010
Det beror lite på vad det är för jobb. Försöker att låta så "personlig" som möjlig, istället för att koncentrera sig på att man har god arbetsmoral, är duktig på att passa tider så försöker man att framhäva saker som kan verka unikt för det specifika arbetet.

Dock känns det ju som lite dubbelmoral när man egentligen skulle vilja säga att det är för att man vill ha ett jobb och tjäna pengar. Aja, jag är glad över att jag har ett fast jobb som funkar okej. Då slipper man dessa jävla arbetsintervjuer! wink

1 581 Inlägg
29 mars 2010
usch för arbetsintervjuer:/ Har aldrig varit på någon, bara fått jobben rakt av. Kan inte tänka mig att bli av med jobbet för att behöva söka ett nytt och behöva skriva ett CV.

stray dog
197 Inlägg
29 mars 2010
Varför inte? Vad har du emot mig?

......... att jag ens orkar bry mig......

12 086 Inlägg
29 mars 2010
För att jag gör de bäst wink

Det är därför jag fick tillbax mitt gamla jobb, hehe
Senast redigerat av JapMax (29 mars 2010)

Kung
603 Inlägg
29 mars 2010
Fick ha ett par arbetsinterjuver på Coop när jag jobbade som säljchef på en butik och dom flesta svarade något i stil med "för att jag är en ärlig, flexibel, pålitligt och trevlig person med mycket att ge" och jag personligen tycker det är ett rätt tråkigt svar, specielt om personen ljuger.

Själv när jag nyligen säkte jobb så sa jag bara att dom skulle ge mig ett par månader i företaget så får dom se själva, och nu har jag jobb smile

Svara självklart ärligt och överdriv inte, om du säger att du är flexibel så ska du vara det också smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

Fisketokig
2 997 Inlägg
29 mars 2010
Skulle nog svara det här med ansvar och självständighet. Sugen på att jobba övertid, skift och helger som det behövs.

Ta upp att man haft egen firma i flera år med mycket goda resultat (självklart ha papper med)
Tekniskt kunnig och inte är rädd att ta tag i saker.

Nämna referenser från andra jobb.

Har dock aldrig kommit i den situationen riktigt. De har ringt till mig och erbjudit jobb.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Huh? (`´,)
518 Inlägg
29 mars 2010
För att "Jag är rätt person som det här företaget behöver, jag är flexibel, stresstålig, och inte rädd för att ta i när det behövs."

Mvh Danne

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

FreddeK
30 mars 2010
jag slickar gärna röv, det svaret räcker, verkar ju funka på min arbetsplats iallafall, cheferna verkar ju helt saliga!

FreddeK
30 mars 2010
JapMax skrev:

varför vart du av med det då är min fråga..haha=)

1 067 Inlägg
Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
30 mars 2010
Svara ärligt iaf. Inte dom där klassiska svaren (som folk redan nämnt ovanför). Om jag skulle interjuva folk skulle jag tänka precis som Uttelito. Smörare dom för mycket så ska dom inte få något jobb. Ärlighet vara längst!

Whine whine!

12 086 Inlägg
30 mars 2010
FreddeK skrev:
JapMax skrev:

varför vart du av med det då är min fråga..haha=)

Ja sa upp mig wink

406 Inlägg
31 mars 2010
Fråga tillbaka om dom har råd att missa chansen att ha dig som anställd höhö

My way or the highway? I take both sideways

Sök