3298
Sök

JT-Super-flow 3”

121 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Hejsan jag har en volvo V70 årsmodell: 1999. Undrar om JT-Super-flow 3” är ett bra val om man vill ha riktigt shysst ljud för en bra peng? MVH!

3 860 Inlägg
29 mars 2010
Jag kör med JT's cat-back system. Låter skit gött, tror dock att din skulle låta ännu mer då den gammla volvo 5an har ett högre motorljud orginal..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

1 353 Inlägg
29 mars 2010
tryck på video fliken o sedan sök, finns nog 100 filmer med hur jt systemen låter, till omed jag har en;)

121 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
tryck på video fliken o sedan sök, finns nog 100 filmer med hur jt systemen låter, till omed jag har en;)

kollade lite. Låter riktigt gött. Dock undrar jag om det låter ALLDELES för mycket med bara 1 ljuddämpare eller är det ok?

Funderar på den med 1 ljud dämpare för 3.335 kr
Senast redigerat av Dustguy91 (30 mars 2010)

8 248 Inlägg
30 mars 2010
Ja, det låter en hel del med baar en dämpare, och åker man långt så blir det rätt jobbigt. speciellt i en kombi som drabbas hårdare av resonansen i motorvägshastighet. Har man dessutom en motor utan turbo så blir det bara att låta för mycket och låta illa bara.

121 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Ja, det låter en hel del med baar en dämpare, och åker man långt så blir det rätt jobbigt. speciellt i en kombi som drabbas hårdare av resonansen i motorvägshastighet. Har man dessutom en motor utan turbo så blir det bara att låta för mycket och låta illa bara.

Hm.. jag brukar inte åka spec långa sträckor. Och gillar när de låter högt! Jag beställde den med 1 dämpare och får se hur de blir big_smile

Whatever :)
1 652 Inlägg
31 mars 2010
Ett riktigt fin system. hat ett JT-super-flow 3" med en ljuddämpare tongue låter jätte mysigt

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Whatever :)
1 652 Inlägg
31 mars 2010
Dustguy91 skrev:
Crille88 skrev:

kollade lite. Låter riktigt gött. Dock undrar jag om det låter ALLDELES för mycket med bara 1 ljuddämpare eller är det ok?

ja den med emn ljud dämpare låter fint.. mullrar helt lagom, och inte för högt och inte förlågt.
ska se om jag kan filma min på tomgång och lite varvning så får du höra på deras 3" med en dämpare.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Stabil som fan
304 Inlägg
31 mars 2010
Jag har Jt med en dämpare, jag tycker inte det låter så mkt i högrehastigheter faktiskt, Helt lagom smile

Rejsa ?
2 959 Inlägg
31 mars 2010
XeptiQ skrev:
Dustguy91 skrev:
Crille88 skrev:

ja den med emn ljud dämpare låter fint.. mullrar helt lagom, och inte för högt och inte förlågt.
ska se om jag kan filma min på tomgång och lite varvning så får du höra på deras 3" med en dämpare.

Inte speciellt intressant på en 940 då dom inte alls har samma typ av motorljud.

Autotech

Sök