3179
Sök

B230FD förfrågningar

169 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
#1
tjena har en b230FD liggandes undrar lite hur blocken är på dom hur kolvarna är o vilka stakar de är???

Full Gas Spar Tid:P

228 Inlägg
12 oktober 2009
#2
Det är samma som i F-motorn

Friskt kopplat, hälften brunnet!

YEAH!!!
559 Inlägg
31 mars 2010
#3
bara för att förtydliga så är det INTE samma. FD har oljekylda kolvar precis som FT (och FK?)
sen är det större lager i veven har jag för mej

V o L v o

med lem
1 925 Inlägg
31 mars 2010
#4
Alle86 skrev:
bara för att förtydliga så är det INTE samma. FD har oljekylda kolvar precis som FT (och FK?)
sen är det större lager i veven har jag för mej

det är väl bara fB som har det väl ? smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

P o r s c h e
1 700 Inlägg
1 april 2010
#5
_fillan_ skrev:
Alle86 skrev:
bara för att förtydliga så är det INTE samma. FD har oljekylda kolvar precis som FT (och FK?)
sen är det större lager i veven har jag för mej

det är väl bara fB som har det väl ? smile

Har jag också för mej att de är wink

FD är ju en F med EGR/ pulse air ). Beror ju på årsmodell lite också, 88-> har ju grövre veven.


58 Inlägg
1 april 2010
#6
Nu är jag långt ifrån expert på B230-motorn men här finns en hel del matnyttigt: http://sv.wikipedia.org/wiki/B23


Sök