2981
Sök

Mazda 626 som gasar av sig själv..

Customiserare
1 212 Inlägg
6 april 2010
Swalkor skrev:
Är det tempgivaren som avgör när choken ska gå i?

Jag menar, Om det är så, så är det väl mycket möjligt att tempgivaren e boven i det hela..
Om tempgivaren är trasig så känner den inte av om bilen är varm eller kall, Den kanske tror att den är kall och därför drar i automat choken, Så bilen får för mycket soppa?

För det är liknande på mopeder.. Är den varm och man drar in choken så dör den eller går upp i varv då den får mer soppa, Och om man då gasar på lite så dör den, eller blöddrar,  som med min bil..

Kan jag ha rätt, Eller är jag helt ute och cyklar!? yikes

Mvh Swalkor!

oftast när tempgivaren är kass så syns de på instrumenten då den både ger info till mätaren i bilen o choken osv... men är de ingen dyr sak så e de värt o prova ialla fall...

raggen går

13 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
Hallå alla glada!     

Nu har jag bytt tempgivare! Det funkar bra mycket bättre.. Bara det att den visar att bilen är riktigt varm, Varmare än förut.. så det uppstod ett annat problem.. Men jag tror det vart så för att när jag satt dit den så var bilen varm.. Man kanske måste sätta dit den när bilen är kall så allt nollställs.. Så bilen i sig är inte varmare bara för att den visar det tongue  Men det ska kollas upp noga iaf!

så nu hoppas jag bilen ska gå som den ska!   Om felet uppstår, så skriver jag en rad här.. smile

Tack för all hjälp! 

Over and out!

Sök