Tjenare.
Jag tänkte så här: har du gnista som är bra, förutsatt att du har kompressionen kvar
(Som förmodligen inte smet under kvällen), och om den får soppa, så går bilen.
Så antingen ligger gnistan fel, eller så saknas det en del soppa.
Om kamremmen inte har hoppat, kan vi anta att fördelaren ligger rätt (Efter som du har lika bil som mig så antar jag att du har fördelaren i bakkant), och om fördelaren inte sitter lös så klart.
Så då skulle jag gissa på att den helt enkelt inte får soppa som den ska.
Om den tuffar lite, och låter som "den är på g" och du bara ställt ifrån dig bilen, så skulle jag vilja be dig att kolla bränsletrycket, det låter precis som om förpumpen går men inte högtryckspumpen. Dom har samma matning. Bränslepumpsrelä matas via säkring 1, och från säkring 11 går spänningen ut till förpump och högtryckspump från bränslepumpsrelä. Du kan mäta på säkring 11 att du har rätt spänning, för att vara säker.
Det jävliga är att pumpen kan låta som den ska, fast det ger för lågt tryck.
Skulle pumpen vara hel, så skulle jag gissa på motortempgivare.
Kabeln kan vara glapp, ärgad eller lös. Det skulle kunna räcka.
Hehe, där har du lite idéer i alla fall. Haha.
Lycka till.
//Kalle