3324
Sök

Krav på lån från bank ?

77 Inlägg
12 oktober 2006
Trådstartare
Tjena,

undrar vilka krav som krävs för att kunna ta ett lån på banken ?

kontorsråtta
231 Inlägg
12 oktober 2006
inga betalningsanmärkningar och någon form av inkomst. men du behöver inte ha fast anställning (beror iofs på hur mycket du ska låna).  Gå in på banken och fråga..

77 Inlägg
12 oktober 2006
Trådstartare
oki.. för jag har hört att de krävs fast anställning!

jag är anställd som vikarie till nyårsskiftet men lär nog få fast efter de lr förlängt vikarietid ! de är jag berg säker på !!

Fan de fattas runt 20-30 tusen den bilen man är sugen på att köpa!!tongue

1 256 Inlägg
12 oktober 2006
Vilken bank har du?  Egentligen spelar det ingen roll, Men det är olika på alla banker..

Gå in till din personliga bankman o diskutera bilköp!

kontorsråtta
231 Inlägg
12 oktober 2006
20-30 tusen är inga problem... jag lånade 25 lök till en bil förut med endast 6 månaders projektanställning. gå in och kolla med dem på banken som sagt, men en blancolån på 20-30 tusen är inga problem.

1 723 Inlägg
12 oktober 2006
det som spelar in är anställning, inkomst, betalningsanmärkningar, krediter (nyttjade/outnyttjade). Man kan säga att på banker som t ex Resurs, Ica, Citibank och liknande banker så går de efter en mall vad jag förståt och då går de på vad mallen säger om du blir godkänd eller ej. Går du in på ett bankkontor och personligen pratar med någon där så tror jag chanserna är större iom att du inte har fast anställning vilket de flesta kräver. Jag fick förövrigt lån utan fast anställning på det här sättet.

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
12 oktober 2006
zeolt skrev:
oki.. för jag har hört att de krävs fast anställning!

jag är anställd som vikarie till nyårsskiftet men lär nog få fast efter de lr förlängt vikarietid ! de är jag berg säker på !!

Fan de fattas runt 20-30 tusen den bilen man är sugen på att köpa!!tongue

finns inget som heter fast anställning längre, heter tillsvidare anställning numera.

Lån under 35k brukar vara okej för en ensam att ta. men dom höga brukar man behöva borgenär till, beror dock på vad man har för arbete å hur ´kränga banken är.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

77 Inlägg
13 oktober 2006
Trådstartare
ahh fan schysst av er att svara så bra! jag har ju förenings sparbanken, så ska nog sticka in dit nästa vecka o kolla om man kan eller inte... ska fråga här hemma också lite så..

Tack ska ni för bra svar!!

Sök