2234
Sök

Volv s40 t4, kokar igen..

110 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Hej!

Nu har jag testat alla fläktar och vet att dom fungerar, tvångskörde också den ena (troligtvis normalfläkten) hela tiden när jag körde men det hjälpte inte.

Kunde köra 6 mil då låg den mellan 86-96 grader, stängde av den ett par timmar sedan gjorde jag ett försök att köra från halmstad - göteborg, hann inte ens till motorvägen innan den var över 110 grader.

Sedan dess har den stått stilla.

Fortfarande öppen för förslag.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 april 2010
lyssna på torpis.
kanske inte det du vill höra. Men torpis vet helt sjukt mkt om bilar, och har ju själv en S40 satt

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

* Voff voff *
10 583 Inlägg
11 april 2010
thrinker skrev:
Hej!

Nu har jag testat alla fläktar och vet att dom fungerar, tvångskörde också den ena (troligtvis normalfläkten) hela tiden när jag körde men det hjälpte inte.

Kunde köra 6 mil då låg den mellan 86-96 grader, stängde av den ett par timmar sedan gjorde jag ett försök att köra från halmstad - göteborg, hann inte ens till motorvägen innan den var över 110 grader.

Sedan dess har den stått stilla.

Fortfarande öppen för förslag.

Där ser man... Ja, då återstår väl, som redan skrivits, bara att provtrycka din motor och se om det är topplockspackningen som kastat in handduken!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

110 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
Efter många om och men, och mycket okunnande så har jag äntligen fixat bilen.

Haynes boken hade fel, jag hade visst en tempgivare som satt fast under termostaten, kostade 399kr på volvo.

Fick även ett hett tips hur man kunde veta om den var sönder, det var att ta en ohm mätare, koppla ur givaren och mäta på de två kontakterna, går värdet upp och ner på mätaren så är troligtvis givaren sönder, ohm talet skall vara ett relativt jämt tal.

Tack för all hjälp!

Sök