3364
Sök

Varför åker var och varann med dimljus och halvljus på samtidigt?

299 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
jaa. oftast är det stylade saabar och volvo bilar med yngre medelålder bakom ratten för att generalisera, men det är många bilar generellt sett, av olika märken och åldrar som jag möter varje dag! men oftast är det iaf en yngre människor bakom ratten för att åter generalisera...lustigt kan tyckas då de har tagit körkort nyligen och borde veta att det är en olaglig ljuskombination, alltså dimljus samt halvljus samtidigt.  fattar inte folk att det bländar dessutom!? och kom inte att påstå för att det är snyggt! för du ser det ändå inte när du sitter i din bil.

att folk kör dagtid med endast positionljus samt dimljus kan jag dock förstå, om man vill spara på dyra halvljus eller xenenon. samt att det är inte är förbjudet dagtid.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

1 174 Inlägg
21 april 2010
Aquilla skrev:
jaa. oftast är det stylade saabar och volvo bilar med yngre medelålder bakom ratten för att generalisera, men det är många bilar generellt sett, av olika märken och åldrar som jag möter varje dag! men oftast är det iaf en yngre människor bakom ratten för att åter generalisera...lustigt kan tyckas då de har tagit körkort nyligen och borde veta att det är en olaglig ljuskombination, alltså dimljus samt halvljus samtidigt.  fattar inte folk att det bländar dessutom!? och kom inte att påstå för att det är snyggt! för du ser det ändå inte när du sitter i din bil.

att folk kör dagtid med endast positionljus samt dimljus kan jag dock förstå, om man vill spara på dyra halvljus eller xenenon. samt att det är inte är förbjudet dagtid.

Okunskap skulle jag nog tro ev att folk tycker det är snyggt (saker å ting kan få vara snyggt även fast man ej ser det själv)

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
21 april 2010
Aquilla skrev:

Varför kör du med alufälgar? du ser dem iaf inte. Varför kör du trimmat? Du får iaf inte köra fortare än 120 osv os osv. Sluta grina över vad andra gör, blir du bländad så kolla bort, det är inte så att det är jämnförbart med 3 bigknicks i fronten.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

49 Inlägg
21 april 2010
Håller med Akka, folk tycker nog att det är snyggt.  Inte har du väl själv alufälgarna i baksätet för att se dom helatiden och kör med rostiga plåtisar på bilen. smile
Om det sen bländar eller inte har ju diskuterats flitigt i andra trådar, själv har jag 60W xenon i dimljusen som bländar ordentligt men dom tänds med helljuset. Kan dock tända dom separat och brukar dra på dom när jag möter bilar med dimljusen på, jo det är lite barnsligt men kul oxå wink

2 982 Inlägg
21 april 2010
discokapten skrev:
Aquilla skrev:

Varför kör du med alufälgar? du ser dem iaf inte. Varför kör du trimmat? Du får iaf inte köra fortare än 120 osv os osv. Sluta grina över vad andra gör, blir du bländad så kolla bort, det är inte så att det är jämnförbart med 3 bigknicks i fronten.

Idag håller jag FANIMEJ med discokapten!

8 885 Inlägg
21 april 2010
Finns en liknande tråd, låser och hänvisar till den

Fotograf på tierpidag.se

Sök