Rallyhalle skrev:
Aerocombi skrev:
Rallyhalle skrev:
Skulle köpt Volvon om de bara är 06or som gäller.
9-5 håller inte alls samma kvalité som dom äldre 9-5orna, och som någon sa tidigare är GT17-turbon som sitter i Biopower-bilarna är riktigt Bajs! Turbon på min 9-5 kombi -06 paja efter 6500 mil... Riktigt dåligt tycker jag!
+ att en 9-5 Biopower e inte särskilt soppasnål heller, 0.8-0.9 ligger man med på den blandad körning o fan så mycke mer med Etanol. På Etanol ligger man på
1.3-1.6 l/mil. Så en V70 170hk låter som ett bättre val, visst 9-5an kanske känns piggare med etanol i tanken men e lite halvtråkig med bensin. Volvon har en mycket skönare gång, + att du får en cylinder extra i en volvo
Verkar ju vara en helt otrolig förbrukning med E85 med tanke på att vår OG 9-3a som är E85 konverterad drar 1,1 - 1,3 l/mil blandad körning med E85 o liiite
mer än originaleffekt.
Men beror inte det på just att den är konverterad och har lite bättre programmering??
Sen är väl 9-5 Kombi en aningen tyngre bil också??
Eller tänker jag knasigt??
Bara tänkte på den stora skillnaden. Vår 9-3a drog med steg 1 0,8l/ med bensin o 1,1-1,2 med E85.
En fördubbling av förbrukningen verkar ju vara helt otrolig
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D