Har nu suttit och läst igenom alla inlägg och funderat lite på tråden...
För det första: En kille skulle aldrig starta en tråd "Vad ska killar köra för bil?".
Varför?
Jo, detta är ju huvudsakligen ett killintresse och alla gillar ju olika bilmärken. Tjejer börjar ju nu "inkräkta
" men tjejer är ju ändå tjejer, tycker många. Man får jobba många gånger hårdare som tjej för att bli tagen på allvar i bilvärlden.
I alla fall, det känns som om denna tråd handlar om tjejer som faktiskt inte är intresserade av bilar... För jag skulle aldrig sätta mig i en liten bil eller en cab bara för att jag är tjej och för att få uppmärksamhet av killar! Jo, jag är blond men jag är fan inte dum! Jag gillar BILAR, inte killarna runt bilarna. Alltså väljer jag en bil jag gillar, stylar den efter mina egna idéer (vilket det också verkar vara brist på hos vissa på detta forum).
Smaken är ju som baken, och det finns inga speciella tjejbilar. (Jo, någon konceptbil fanns det va?). Jag vet grabbar som kör allt från Clio till 245 till BMW.
För det andra: Det är trist att se hur mycket människor måste hävda sig.
"Jag kör minsann en tuff bil fast jag är tjej".
Bara för att man är tjej så blir allt mycket svårare, som jag skrev nyss. Det är synd. Kön spelar ingen roll under bilen, helt enkelt. (Jo, tuttarna är i vägen ibland.)
Det finns killar som inte kan köra bil, killar som inte kan mecka o.s.v. Precis som det finns tjejer som inte heller kan göra detsamma.
P.g.a tidsbrist blir det inget mer, men det kanske räcker.
OBS, att jag inte är någon bitter satkärring. Jag älskar bilar, trivs bland killar och mullret från V8 är underbarast i världen!