Har under några dagar märkt att det rätt plötsligt började krävas mer gas för att få bilen att rulla. När man kommer till dragläget så krävs det mer tryck på gasen för att få bilen att rulla framåt och varvtalsmätaren måste komma upp till runt 20 innan den börjar rulla.
Någon som har erfarenhet av detta och kan ge lite tips?
tror jag beskrev lite fel:P det finns ju två runda mätare på bilen, den ena är "hastighetsmätaren" och den andra är "varvtalsmätaren" eller vad den nu kallas. När jag tidigare ville småkrypa eller bara börja köra bilen så tog jag upp kopplingen till dragläget och tryckte lite på gasen så började den att rulla/köra framåt. Men nu när jag kommer till dragläget med kopplingen så krävs det mer tryck på gasen för att den ska börja rulla/köra framåt. Inget jätte störigt "problem" men är rätt van vid att den smidigt rullar när man trycker lite lätt på gasen. Hoppas ni fick en bättre bild av vad det är jag menar
ehh???...... med 20 så antar ja att du menar 2000rpm (kanske en vag? för dom visar 20 och under mätarn står de x100?) bromsar som ligger på? lossat handbromsen innan du kör iväg? va händer om du inte alls trycker på gasen och bara använder kopplingen?
2 000rpm låter lite väl häftigt för att få rull på bilen. Hissa upp hjul för hjul och lådan i neutral utan handbroms och känn om något av hjulen är anmärkningsvärt svårt att få rotation på.