Hej. Undrar vad jag har för fel på min s40. den tickar på tomgång och om ja släpper kopplingen snabbt upp vid tomgång så tickar den me ett annat sorts tickande o de vanliga är kvar. När jag klämmer gasen i mattan så börjar bilen knycka ibland som om jag skulle ha för hög växel i. Och så äter den olja! Nån som vet vad felet kan vara och vilka typfel s40 2.0T 98 har ?
Kollat grenrörbultarna vanligt att dom vibrerar loss.
Precis, dra åt dem en smula. ryckandet är antingen tändstift, tändspolar eller defekt styrbox. samtliga fel du beskriver är standardfel på s40. lägg nån timme på att söka både här och på x40nordic så hittar du MÄNGDER
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Rycker det mkt från olje stickan om du dra upp den när du har bilen igång?? vevhusventilationen rengjord byt? testa även att lägga oljelocket upp o ner på när bilen går på tomgång..det ska ligga stilla.
Rycker det mkt från olje stickan om du dra upp den när du har bilen igång?? vevhusventilationen rengjord byt? testa även att lägga oljelocket upp o ner på när bilen går på tomgång..det ska ligga stilla.
du menar ryker va? skall kolla imoron detdär, vad är felet om de gör sådär då?
När mina tändstift såg ut sådär så var det ventiltätningarna som var kassa. Fast inte på min volvo utan på sierran. Bara en tanke.. Blåryker den något när du kör?
När mina tändstift såg ut sådär så var det ventiltätningarna som var kassa. Fast inte på min volvo utan på sierran. Bara en tanke.. Blåryker den något när du kör?
Tickandet kan inte vara från lyftare tror du??
Nepp den ryker inte något blått. Och från oljestickan ryker de inte heller när man tar bort den där e helt dött när motorn är igång. Men däremot när ja tog bort påfyllnings korken o skulle lägga den felväg på så de gick absolut inte det bubblade och de skvätte ut lite olja o korken kunde int hållas på i en sekund ens före den hoppade bort. Hade styrox under motorn inatt och där var 2 små svarta fläckar på de men kan inte säga om de är olja lr nått skit bara
testade kompressionen idag också men de var massor me olja runt där tändstiften skall vara så tror lite rann ner i cylindrarna då ja fick lite lustiga värden 1ans cylinder: 14.5bar 2ans cylinder 15bar 3ans cylinder: 14bar 4ans cylinder: 15bar
jävla konstigt:S stod i handboken att de skulle vara mellan 11-13 tror jag
Tändstiften bytta o knyckandet är borta Nu återstår bara olje ätandet