28 april 2010
Trådstartare
Tjenare igår tyckte jag att det var väldigt lite tryck i min baslåda och det visade sig att det var bara en av dom 2x10:erna som spelade, så skurvade jag loss högtalaren och drog nya kablar från slutsteget och där kom inget ljud, testade kabelparet på den andra högtalaren ifall det funkade (så inte det var stegets utgång som gått) mene där kom det ur den andra högtalaren alltså.
Då tog jag ut högtalaren och ställde den löst och satte högtalarkablarna till rådarna som går från högtaleren till själva "kontakterna" där man ska koppla kablarna från steget egentligen -Men där kom inget ljud heller. (prövade också byta kabelpar från dom som satt på den fungerande högtalaren ibörjan men det fungerade inte på så vis heller)
Efter ett tag pillande i bilen så gick jag över till farsans bil och drog väck en kabel från hans baslåda och satte på min bas, inte fungerade det heller. Sen prövade jag även att extra jorda minus på högtalaren. Inte gick det heller.
Alltså det kommer inte ett knysta ljud från högtalaren alls, och jag kan inte spelat sönder dom för jag har knappt spelat med dom, och trycker man ner pappen så låter det som vanligt.
Snälla hjälp mig, vad kan jag mer göra i felsökningsväg? Eller är högtalarens spole kass - så det bara är kasta högtalaren?
Mvh Tommy.